nl1970 skrev:Birger skrev:Frågan är vad karln verkligen har för agenda med alla sina stupida inlägg???
Stupida får stå för dig. Vilken agenda han har vet jag inte. Tycker han ofta går för hårt åt Ino och IÖ. Men inte alltid.
Jag håller med.
Inte alltid. Bara när han talar om något som har med mig att göra, vilket är häpnadsväckande ofta...
De mest absurda är, att det är svårt att värja sig mot den (från min sida oönskade) populäritet som kommer av att ha en person som beter sig som en komplett omdömeslös ninkamput och skittövel, på sig hela tiden.
Ingen kommer nog någonsin att få folk "över på min sida", bättre än Tor-Björn gör. Det är nästan så jag är orolig att någon skall tro att jag betalar honom för att bete sig som han gör...
För mig är det dock tragiskt, för jag vill ju att folk skall tänka och reflektera och förstå, inte hamna på en trång korkad "sida".
Jag vill inte att val skall vara en fråga om att väga två poläriserade sidor, utan om att man skall kunna studera, fundera, se en helhet och förstå sina egna önskamål och ambitioner. Att några håller med mig är ju rätt värdelöst om det leder till att val görs som de inte blir nöjda med.

Att tänka och förstå själv - är ju enda sättet som någon kan välja det som är rätt för dem själv. Ingenting säger att det är samma sak som det som är rätt för mig.
Så, jag vill verkligen inte att någon skall "välja min sida". I synnerhet inte genom att de reagerar med avsky mot en person som står för förnuftets, förståndets och det goda omdömets absoluta motsats - och som attackerar mig till synes utan ände.

Men om jag märker, när jag tittar runt omkring mig, att jag väljer samma syn på saker (inte sida!*) som andra också har, så blir jag förstås glad - över att vi som gör så förstår varandra.

Om någon ser saker på ett helt annat sätt så är det också bra, om det gör att de når sina mål och ambitioner.

Om differenta synsätt möts i en givande diskussion är det alltid intressant och trevligt, men ändlösa påhopp och försök att både smutskasta och diktera lögner om ens vilja och synsätt är INTE roligt. Även om det ökar populäriteten av det synsätt man har, eller det synsätt som man inte har, men som smutskastaren tror att man har.

Vh, iö
- - - - -
*Sidor är inskränkta - verkligheten är mycket komplicerad, inte en sida.