Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:JTarnstrom skrev:att det just är på transienter och avklingning
Tärnström
Trevligt med en broder med samma erfarenhet.
Thomas_A skrev:flateartharn skrev:Om man inte hör tydliga skillnader på CDP:s bör man genast uppgradera resten av kedjan och börja med förförstärkaren.
Jovisst...eller genast byta ut den undermåliga CD-spelaren.
Ragnwald skrev:Lika stor skillnad på CD-spelare som skillnad på förstärkare.
En del har dendär briljansen och tydligheten jag eftersträvar och andra har det inte.
Dåligt transientsvar ex trumpinne mot kaggkant, har jag hört stor skillnad på olika fabrikat/modeller/årsmodeller, etc.
Men som sagt då är det frågan om riktigt höga lyssningsvolymer (hög dynamik) hemma hos mig, vid jämförelserna.
rexq skrev:50 000 för en nätdel till en cd, herregud vad finns det för galningar där ute.
subjektivisten skrev:Har inte jämfört och skulle gissa att dom flesta bra spelare är stort sett helt lika under blindtest. Men, placebo folket säger annorlunda.
Callisto skrev:subjektivisten skrev:Har inte jämfört och skulle gissa att dom flesta bra spelare är stort sett helt lika under blindtest. Men, placebo folket säger annorlunda.
Vad kan man säga![]()
![]()
- "Min cd/dvd för 4.000 kr låter lika bra som de bästa, allt annat är placebo"
Jovisst, ni som tror det får gärna göra det. Det är OK
Haakan_W skrev:Callisto skrev:subjektivisten skrev:Har inte jämfört och skulle gissa att dom flesta bra spelare är stort sett helt lika under blindtest. Men, placebo folket säger annorlunda.
Vad kan man säga![]()
![]()
har du nån ggn funderat på vad som sitter i din spelare?
Callisto skrev:Haakan_W skrev:Callisto skrev:subjektivisten skrev:Har inte jämfört och skulle gissa att dom flesta bra spelare är stort sett helt lika under blindtest. Men, placebo folket säger annorlunda.
Vad kan man säga![]()
![]()
har du nån ggn funderat på vad som sitter i din spelare?
Ja, det är väl några hinkar och spadar.
Sanny_X skrev:50000 för en nätdel till en CD?![]()
Så orginal-Naim är bestyckad med en undermålig nätdel?
Efter SBL låter alla andra högtalare långsamt och resonant (Quad elektrostater undantaget).
retikel skrev:
Om alla cd-spelare låter lika borde det ochså gälla alla förstärkare och högtalare, för att inte säga alla skivor.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 45 gäster