Moderator: Redaktörer
adzer skrev:precis måste inte kontakterna har rätt motstånd me?
hade tänkt biltemas 31-415
Rydberg skrev:adzer skrev:precis måste inte kontakterna har rätt motstånd me?
Motstånd? Du menar karakteristisk impedans? Frågan är om det är så kritiskt eftersom kontakten är så kort. Egentligen är det absurt att inte alla använder 75-ohms BNC-kontakter istället
Edit: Jax hann före
adzer skrev:Rydberg skrev:adzer skrev:precis måste inte kontakterna har rätt motstånd me?
Motstånd? Du menar karakteristisk impedans? Frågan är om det är så kritiskt eftersom kontakten är så kort. Egentligen är det absurt att inte alla använder 75-ohms BNC-kontakter istället
precis
så 35-878 är bättre än 31-415?
Rydberg skrev:adzer skrev:Rydberg skrev:adzer skrev:precis måste inte kontakterna har rätt motstånd me?
precis
Helt omöjlig fråga att svara på, dessutom är ju oftast inte längden på kontakten liktydigt med längden på ledningsbanan i kontakten. Skulle tror att båda kontakterna fungerar
BengtO skrev:Annars finns det färdiga som inte kostar såå mycket
http://www.hembiobutiken.com/produkter. ... tal&ppris=
Jag har 3 st, billigaste kostar 50 spänn och dyraste säkert en femhundring.. skillnad? nej självklart inte..
Rydberg skrev:adzer skrev:precis
Helt omöjlig fråga att svara på, dessutom är ju oftast inte längden på kontakten liktydigt med längden på ledningsbanan i kontakten. Skulle tror att båda kontakterna fungerar
Jax skrev:Rydberg skrev:adzer skrev:precis
Eftersom jag undersökt sakenså har 35-878 mindre fel än den andra. Därmed inte sagt att det betyder fungera eller inte, troligen fungerar båda ungefär lika bra men 35-878 är enklast att montera.
Eftersom jag undersökt sakenså har 35-878 mindre fel än den andra.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 228 gäster