Moderator: Redaktörer
DorreN skrev:Just din apparat är en förfinad raspberry pi har jag för mig. Även Bryston har något liknande i sitt sortiment.
Det viktiga för mig när det gäller streaminggrejer är att det är stabilt. Man blir ju vansinnig annars.
Strmbrg skrev:Ja, uppdatering på nytt och några omstarter så VERKAR det stabilt...
Nu blir det väl ett himskans liv, men upplösningen togs några snäpp upp ytterligare jämfört med USB från datorn till MScalern.
Den här manicken matar även den MScalern via USB och tar precis som datorn sin signal över wifi. Så, i så måtto är det lika.
Harryup skrev:Avråder alltid ifrån Wi-Fi om det gåt att köra kabel.
Det blir inte stabilt över tid.
/ Harry Up
Harryup skrev:Inte alls.
Mvh/Harry Up
Strmbrg skrev:Harryup skrev:Inte alls.
Mvh/Harry Up
Nu visar det sig såklart att det finns alla möjliga varianter på ethernetkablage: Cat 5, 6, 7 osv...
Spelar det någon betydelse i detta sammanhang?
Strmbrg skrev:Harryup skrev:Avråder alltid ifrån Wi-Fi om det gåt att köra kabel.
Det blir inte stabilt över tid.
/ Harry Up
Ja, jag funderar på att skaffa en kabelanslutning. Det lär behövas en sladd på kanske 15 meter. Är det i sig en problemkälla?
Harryup skrev:Auralic t.ex.
Strmbrg skrev:Harryup skrev:Auralic t.ex.
Hur manövrerar man en sådan då?
Strmbrg skrev:Harryup skrev:Auralic t.ex.
Hur manövrerar man en sådan då?
Strmbrg skrev:Oj, nu blev det nog lite för mycket funktioner för min smak.![]()
Om Pro-Jecten nu kommer att funka störningsfritt framöver så får det vara bra så på streamingfronten för nu.
Det är ljudkvaliteten jag är intresserad av, och den tycks ha gynnats av att skippa datorn som streamingkälla.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster