Moderator: Redaktörer
rexq skrev:Kanske smidigt att ha sina skivor på en hårddisk men jag tycker det verkar trist att inte få fippla med sina skivor. Travar med skivor på bordet efter en stund i soffan är ju en del av upplevelsen.
Haakan_W skrev:rexq skrev:Kanske smidigt att ha sina skivor på en hårddisk men jag tycker det verkar trist att inte få fippla med sina skivor. Travar med skivor på bordet efter en stund i soffan är ju en del av upplevelsen.
bara jag som skulle uppskatta att slippa det ?:)
Kaffekoppen skrev:Åtminstone kommer CD att höra till det förgångna...
Nu vet jag itne hur stor disk som finns på den ASUS-maskinen, men om den kan anses tillräckligt stor skulle ett externt ljudkort vara en trevlig lösning som föreslagits.
adzer skrev:kör men en dator med ett bra ljudkort och kör digital kabel tlll stärkaren så få man riktigt bra ljud
jag skulle aldrig gå tillbaka till cd, dvd, video osv när man väl börjat köra htpc
Haakan_W skrev:adzer skrev:kör men en dator med ett bra ljudkort och kör digital kabel tlll stärkaren så få man riktigt bra ljud
jag skulle aldrig gå tillbaka till cd, dvd, video osv när man väl börjat köra htpc
alltså kriterierna är att den max får vara nåt litet steg efter dom bättre cdspelarna....alltså för att säga "riktigt bra ljud" kräver ju en del kunskap från dina sida, dvs att du kanske testat den mot dom bättre spelarna som finns....
jag tror jag skulle vara nöjd om datorn kunde prestera som en 668 ungefär
Kaffekoppen skrev:Kontentan: kör du med ett bra ljudkort och digitalt till stärkaren avgörs ljudkvalitén mestadels av dennes inbyggda D/A...
Låter det lockande?
Haakan_W skrev:kravet är att ljudet ska vara i kvalitet med dom bästa cdspelarna...annars blir det inget
Morello skrev:Haakan_W skrev:kravet är att ljudet ska vara i kvalitet med dom bästa cdspelarna...annars blir det inget
Titta på RME's externa kort om du ska ha till en laptop.Glöm junket för 995 kr på SIBA.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 20 gäster