41EF53A1-0A3B-4552-954C-50D52A85F5FB.jpeg
Nu blir det verkstad

- förstärkaren kom idag

.
Otroligt hög kvalitet på lådan som är i aluminium. Volymratten är dock av plast. Guldplätterade kontakter på baksidan.
Har monterat upp passiva Jbl 530 på stativ och ställer in Yamaha wxc50 på läge ”player” , samma läge som LTS testade dacen i wxc50. Det innebär att den digitala volymregleringen i yamahan kopplas bort och volymen får istället styras av Aiyima a04 tpa 3251, som just nu bli matad med 24 volt 6,3 A switchad nätdel från mean well.
Då jag slår igång förstärkaren är det knäpp tyst. Har de skickat en trasig förstärkare? Nej , detta är den första förstärkare som jag haft hemma som är knäpp tyst fast volymratten är uppdragen. Inte ens då jag lyssnar 1 dm från jbl 530 kan jag höra något brus. Det enda jag hör är suset från lägenhetens ventilationsanläggning ! Otroligt

.
Förstärkaren tpa3251 är uppskattningsvis minst 20 dB tystare än tpa 3116 och Crown xli1500 om dessa drivs fullregister. Detta innebär inget stort problem. Jag hör inget brus från lyssningsplatsen med någon av förstärkarna .
Uppställningen är alltså : Yamaha wxc50 med bortkopplad volymkontroll - Aiyima a04 tpa 3251 - passiva Jbl 530.
Nu ska denna förstärkare jämföras med musik kritiskt under några timmar mot:
1. Mina moddade förstärkare med tpa 3116 d2 som även dessa är gjorda av Aiyima.
2. Crown xli1500, ett klass A/B steg på 350 watt i 8 ohm.