Tanken var att approximera , jmf med värden , angivna sådana , på de högtalare jag har . Behöver antagligen, om jag går vidare med mitt byggprojekt med panelhögtalare, komplettera med bas och diskant. Tror du jag kan bilda mig en hyfsad uppfattning om känsligheten för att , eventuellt , komplettera mellanregisterelementet genom att jämföra och testa med en dBmätarapp. Dayton thrusters är uppgivna som nästintill fullrange , det tar jag med en stor nypa salt, basen saknas nog när väl de hamnar på panelen.
Kanske räcker med en aktiv sub för mina panelhögtalare? Får se. Ska jag bygga dessa panelhögtalare med separata basar behövs element, div material och delningsfilter som dessutom i den mån det går jämnar ut frekvenskurvan för thrustrarna (om jag inte köper en EQ) . Har integrerad förstärkare så någon DSP är inte aktuellt. Då rusar byggkostnaderna iväg. Kan väl i och för sig bli kul att pyssla med. Får som sagt testa dem och se om det eventuellt duger som de är, alt något att bygga vidare på.
Här finner du spec på de fyra st jag har. Den frekvensgången går inte av för hackor , not. He he.ag smackar upp dem först och hör hur de låter.
https://www.daytonaudio.com/product/118 ... 0w-4-ohmde