Jag är mitt uppe i ett arbete här och undrar över diverse saker. Jag använder mig av programmet -- för analys av olika typer av signaler. Just nu har jag en fil öppen --.
Jag har besvarat följande frågor för dessa signaler:
1)Är signalen periodisk eller aperiodisk
svar: den är aperiodisk för att dess tidsförlopp inte upprepar sig
2)Om signalen är aperiodisk, är den en puls eller ett brus?
svar: brus
3) För alla signaler, vilken är den spektrala lutningen?
svar: ?
Kan någon vara vänlig och enkelt förklara innebörden av den spektrala lutningen. Har visat lutningen på en del signaler utan att förstå vad det betyder.
4)Har en sådan signal ett känt namn
Svar:
Signal 1: Vitt brus
Signal 2: Rosa brus
Signal 3: Rosa brus?
5) Jämför med andra, kanske kända signaler
6) Hur låter signalen?
Vad för frågor kan man mer ställa tror ni?
Tack på förhand!
Tog bort avaktiveringen av BBCode då den ju kan vara bra att ha om man infogar just BBCode.
/naqref
Edit: Bör tillägga att det är meingslöst att radera inlägg eftersom vi kan återställa dem helt. Dessutom är det spöstraff på att ta bort något någon ur admin har skrivit.
Edit2: Eftersom ovanstående edit togs bort så förstods uppenbarligen inte innebörden av den. Ett enda ändrande av detta inlägg och framförallt den rödmarkerade texten kommer rendera en omedelbar semester.
EDIT:
Raderade länken till ljudfilen samt bortagning av länken till analys programmet som visserligen är ett freeware program och får därmed spridas. Dock vill jag ändå vara på den säkra sidan. Jag uppmanar er att återställning av den ursprungliga texten inte vore en särskilt klok idé. Förklaringen till detta finns att läsa i denna tråd.
Tack,
/Devin84