Moderator: Redaktörer
CJNE skrev:Margaux skrev:Vilken bra tråd!
Mmm, hoppas bara Håkan tycker att det är lite halvt on-topic oclså.
Morello skrev:Problemet med Foobar är att det är väldigt svårt att redigera/mixa inspelningar med den mjukvaran.
CJNE skrev:Morello skrev:Problemet med Foobar är att det är väldigt svårt att redigera/mixa inspelningar med den mjukvaran.
Kanske kan WaveLab 6 vara ett alternativ till Adobe Audition?
Blev nästan sugen att köpa fast jag egentligen inte har någon använding för det själv.
popedh skrev:En budgetvariant är annars att köra Asio4all på AC97 korten, då samplas inget om och man kan plocka ut signalen digitalt i 44khz.
Nån undrade vad Asio betyder:
Audio Stream In /Out
Margaux skrev:popedh skrev:En budgetvariant är annars att köra Asio4all på AC97 korten, då samplas inget om och man kan plocka ut signalen digitalt i 44khz.
Nån undrade vad Asio betyder:
Audio Stream In /Out
Hur kan man få ut 44.1 kHz på kort som inte stödjer 44.1 kHz?
Margaux skrev:Då är jag med.
Dock är inte min uppfattning att de flesta ljudkort stödjer 44.1 kHz. Det verkar vara undantag snarare än regel.
Däremot finns det billiga ljudkort som stödjer 44.1 kHz och kernelstreaming. CJNE har ett prisvärt kort vill jag minnas. Frågetecken för jitter men bitperfekt är utsignalen allt.
EDIT: Propedh - fult att ta bort inlägget som jag svarade på
popedh skrev:Sen att en bra uppsampling inte alls nödvädigtvis behöver låta illa är väl en helt annan historia...
Margaux skrev:popedh skrev:Sen att en bra uppsampling inte alls nödvädigtvis behöver låta illa är väl en helt annan historia...
Så klart att det kan låta bra. Men hur vet man att den är bra gjord? Och söndertuggning genom kmixer är inte bra. Det är bara att lyssna på skillnaden mellan mina två datorer.
Izotopen är ju också signalpåverkan. Men om det görs bra utifrån ett audioperspektiv så är det ju bara positivt.
Margaux skrev:Morello skrev:Har försökt att få Quicktime att fungera med RME-kortet, men det går inte.Testade till och med att inaktivera AC97 i BIOS.
Har du provat att klicka i "A/S Conv" i RME programmet?. Detta var ett tips som jag fick av RME när jag hade problem tidigare (försökte få RME kortet att spela DVD på MCE2005 datorn).
Annars är RME väldigt hjälpsamma. Skicka mejl. De svarar.
popedh skrev:Margaux skrev:popedh skrev:Sen att en bra uppsampling inte alls nödvädigtvis behöver låta illa är väl en helt annan historia...
Så klart att det kan låta bra. Men hur vet man att den är bra gjord? Och söndertuggning genom kmixer är inte bra. Det är bara att lyssna på skillnaden mellan mina två datorer.
Izotopen är ju också signalpåverkan. Men om det görs bra utifrån ett audioperspektiv så är det ju bara positivt.
Izotopen är hemsk tycker jag. har visserligen bara gett den en halvtimma..... vad gör du med den?
Margaux skrev:Då är jag med.
Dock är inte min uppfattning att de flesta ljudkort stödjer 44.1 kHz. Det verkar vara undantag snarare än regel.
Däremot finns det billiga ljudkort som stödjer 44.1 kHz och kernelstreaming. CJNE har ett prisvärt kort vill jag minnas. Frågetecken för jitter men bitperfekt är utsignalen allt.
EDIT: Propedh - fult att ta bort inlägget som jag svarade på
Izotopen är hemsk tycker jag. har visserligen bara gett den en halvtimma..... vad gör du med den?
Margaux skrev:Izotopen är hemsk tycker jag. har visserligen bara gett den en halvtimma..... vad gör du med den?
Nä jag har den inte. Men dess funktion om (!) den är bra implementerad verkar bra. Vad var det som du inte tyckte om? B77:anJo den e fin
![]()
Morello
Jag skall prova att installera Quicktime och se om det fungerar. Kommer inte att hinna göra det ikväll. Återkommer...
Margaux skrev:Däremot finns det billiga ljudkort som stödjer 44.1 kHz och kernelstreaming. CJNE har ett prisvärt kort vill jag minnas. Frågetecken för jitter men bitperfekt är utsignalen allt.
Belker skrev:Morello, har du testat med VLC media player? Den spelar allt och du slipper bry dig om filformat. Nu är det ju inte säkert att det funkar med RME, men det är ju värt ett försök.
Användare som besöker denna kategori: FalloutBoy och 25 gäster