Moderator: Redaktörer
I-or skrev:Jag satt faktiskt och studerade just det dokumentet bara häromdagen. En återkopplingsslinga som inkluderar LC-filtret halverar ungefärligen THD (-6 dB), men jag skulle helst vilja se en högfrekvensminskning i THD om ytterligare 10 dB eller så.
Tangband skrev:Med 95% säkerhet så är detta en implementering av tpa3251 som finns i en modern high-end apparat från 2020.
Uteffektchipet är BTL kopplat ( bryggat ) och ger 50 watt per kanal med låg dist i 8 ohm, 100 watt i 4 ohm enligt spec . Chipet sitter på undersidan av kortet.
Spolarna på 10 uH och kondensatorerna ( paralellkopplade 0,47 uF = omkring 1 uF ) följer exakt Texas instruments application.
I-or skrev:Linn Majik DSM kostar ca 39 kkr. Tänk om kunderna kände till att i princip hela effektförstärkeriet sköts av en krets för 3-4 bucks...
I-or skrev:Linn Majik DSM kostar ca 39 kkr. Tänk om kunderna kände till att i princip hela effektförstärkeriet sköts av en krets för 3-4 bucks...
radelius skrev:Nu har jag väntat så länge på AVR7000 men det verkar inte komma någon ljudrapport så jag beställde en Aiyima jag med
radelius skrev:Nu har jag väntat så länge på AVR7000 men det verkar inte komma någon ljudrapport så jag beställde en Aiyima jag med
I-or skrev:Jag tänkte beställa ett par sådana här när 3255-versionen blir tillgänglig: https://www.3e-audio.com/finished-amp/tpa32xx-all-in-one-amplifier/
Man får då en inbyggd SMPS och slipper en extern dito eller linjär nätdel. Man bör dock vara medveten om att man måste modifiera apparaten något för att, för maximal ljudkvalitet, koppla förbi DSP:n som inte håller så där vansinnigt höga prestanda på ADC och DAC (blåtanden kanske man får göra något åt också).
CODY skrev:Tack för allt jobb!
Jag köpte en Aiyima a07, med 3255. Med 36 V nätdel kostade den 700 kr från Aiyimas hemsida om man vad om en rabattkod. Den har ett par RCA och en 3.5 mm ingång. Jag kan alltså både ha en airport och skivspelare, vilket fällde avgörandet. Det ”pop” som talas om på ASR är åtgärdat och denna får goda recensioner.
https://www.aiyima.com/collections/amplifier/products/amplifier-aiyima-a07-tpa3255-2-0-channel-300wx2-hifi
Belker skrev:”Anti-pop” verkar finnas på denna enligt recension.
” Rapport qualité prix correct et contrairement à ce qui est annoncé par Audiophonics, l'Anti Pop est bien présent sur cet ampli )
Sinon, pour optimiser le son prévoir :.....”
Belker skrev:Tråden börjar bli lång att leta i. Är det avhandlat vilken nätdel som är vettig?
Användare som besöker denna kategori: guldfisk och 32 gäster