hcl skrev:Alltså. Alla som sablar ner andras troende med nedvärderande lika illa underbygda trosbaserade argument tycker jag borde sluta med det. Det ser illa ut, sänker taket på forumet och är bara allmänt barnsligt. Om forumet vill vara vetenskapligt förankrat bör vi hålla obevisade teser för just detta tills motsatsen BEVISATS. Det är ju lika korkat att argumentera utan vetenskapligt stöd oberoende om man argumenterar för eller emot något.
Jag bryr mig föga om målning av CD-skivor, men om det är som så att det finns mätmässiga skillnader och några påstår sig höra skillnad, är det då inte rimligare att hålla det för öppet att det finns en koppling än att man helt utan andra underlag än det egna ”förnuftet” inte tror att det kan vara hörbart?
Jag är djävligt trött på detta raljanta, ogrundade avfärdande av i princip allt utom att metertjocka dämpskivor i lyssningsrummet kan ha en påverkan på ljudupplevelsen.
Det trista med obevisade påståenden för "magiska produkter" utnyttjas för att lura av personer
deras pengar. Jag blir illa berörd av skojare och lurendrejare som försöker försvara sitt skräp.
Detta gäller flera brancher, sk. hälsokostpridukter är lika illa.