radelius skrev:Nej det var refererat till ett tidigare inlägg. Sorry.
Jag tar dem i en blindtest vilken dag som helst. Jag menar då att jag garanterat hör skillnad dem emellan givet att det är på en känd anläggning i övrigt.
Detta kan man också höra skillnad på ...
Messen ist wissen som en duktig tekniker på forumet brukar säga.
... att justera kapacitans multiplier kortet från ingen brusundertryckning till maximalt stor ( från 0 volt sänkning till - 3 volt ) dvs 24volt blir 21 volt ger en del intressanta effekter. Små effekter kan jag tillägga men...
Då bruset blir lägre ( hörbart från -0,5 volt ) flyttas man som lyssnare längre bak i lokalen vid klassiska inspelningar känns det som och överblicken av musiken blir bättre .
Typ från 3:e raden till 5: e raden i lokalen.
Är detta något som känns igen för er som laborerat mycket med nätdelar ? Att mindre brus ger större överblick ?
Har stannat på -0,7 volt eftersom detta stjäl lite effekt och det går inte att höra nån förbättring med större dämpning.
Nu blir det långtidslyssning för utvärdering ( och när det hinns med vet jag ej ).
Edit : Jag kan nämna att en person till har nyss lyssnat , kopplat till och från, och resultatet är INTE entydigt bättre med kapacitans multiplikatorn tycker denne, det låter hårdare och med ett ord på engelska , mer ”lacklustre” , vilket kanske kan översättas att det låter lite som att musiken låter lite matt och saknar övertoner.
Om ni funderar på att köpa en sån här, var beredd att möjligen bli besvikna.