Moderator: Redaktörer
jonasp skrev:Implementerad till stor del i en FPGA med andra ord. Kostsamt men såklart flexibelt!
thiel skrev:EAD 1000-dsp
oa51 skrev:Bremen Licence 1- vet inte vilket chip.... Antik- Built like a tank- Underbar
sprudel skrev:Jag ska låna hem en Chord Dave.
Alexi skrev:sprudel skrev:Jag ska låna hem en Chord Dave.
Grattis! Skulle bli riktigt snygg på din bänk!
RMA skrev:Vet faktiskt inte om jag svarat i denna tråden.
Men jag kör Bryston BDA3 och Pioneer DV668, dom är väldigt lika varandra men Bryston är bättre på allt.
Gillar dom båda skarpt.
gflar skrev:AKM-fabriken i Japan brann ner härom dagen![]()
Jag har en Topping D90 (AK4499)
Edit: Brann ner var att ta i, men en brand var det iaf.
galder skrev:Är själv närmast antik, och använder en antik Bel Canton DAC 1.
(Utan att gå in på det tekniska), så är DAC 1: s design att man använder det (då) populära Crystal CS8420 samplingsfrekvensomvandlarchipet, som konverterar alla ingångskällor till 96 kHz och lägger till 8 bitar dithring för att få datadjup upp till 24 bitar (såvida inte källan redan är 24/96), skickar sedan denna "samplade" data till Burr-Brown PCM1704 24/96 DAC. En kristalloscillator ger en buffrad klockutgång som styr både samplingsomvandlaren och DAC, vilket minskar jitter. Ett långsamt utrullat digitalt filter som är inställt på 48 kHz producerar vad Bel Canto hävdar är ett mer "analog-liknande" impulsrespons än de 22 kHz digitala tegelväggsfiltren som används i vissa andra processorer. Från Stereophile.
Har använt någon modern DAC tidigare, men det lär dröja innan jag skulle komma på tanken på att byta ut denna Bel Canto mot något annat.
Men "mer analog-liknande impulsrespons", det är väl bara snicksnack för att man av någon anledning har något estetiskt emot ett symmetriskt impulssvar?
galder skrev:Men "mer analog-liknande impulsrespons", det är väl bara snicksnack för att man av någon anledning har något estetiskt emot ett symmetriskt impulssvar?
Va!? Du menar väl inte att jag har varit vilseförd i alla år.![]()
Och jag som haft den uppfattningen vid jämförelse med moderna konstruktioner.![]()
![]()
Användare som besöker denna kategori: RogerGustavsson och 27 gäster