Moderator: Redaktörer
PeterE skrev:Gain har jag ställt in på max då den går till 6+db och innan det så lät ljudet mycket lägre.
PeterE skrev:Tråden som du länkade till beskrev nåt som kallas VMAX men hur aktiverar jag då det i min HK?
En av anledningarna till att jag kopplar in denna moderna förstärkare är att jag bor i en hyresrätt där jag har problem med dom ojordade uttagen så jag tror att det kan vara säkrare att köra på jordat då strömmen inte är okej i dom jordade uttagen.
Nad hade ju Soft klipping som gjorde att grejerna fick lite extra kraft.
Min gamla Nad 3400 monitor series skulle ha gjort 8or runt den här HK stärkaren!
Men jag kan också misstänka att Harman kardon 990 är väldigt överskattade eller så är mina Sonab OA-116 väldigt tungdrivna.
avr7000 skrev:PeterE skrev:Tråden som du länkade till beskrev nåt som kallas VMAX men hur aktiverar jag då det i min HK?
En av anledningarna till att jag kopplar in denna moderna förstärkare är att jag bor i en hyresrätt där jag har problem med dom ojordade uttagen så jag tror att det kan vara säkrare att köra på jordat då strömmen inte är okej i dom jordade uttagen.
Min gamla Nad 3400 monitor series skulle ha gjort 8or runt den här HK stärkaren!
Men jag kan också misstänka att Harman kardon 990 är väldigt överskattade eller så är mina Sonab OA-116 väldigt tungdrivna.
Något är fel på apparaten eller felinställt....
HK990 har kraft nog att få konerna att lämna dina OA116 om du drar på max med en frisk 990
PeterE skrev:Tråden som du länkade till beskrev nåt som kallas VMAX men hur aktiverar jag då det i min HK?
Baffel skrev:PeterE skrev:Tråden som du länkade till beskrev nåt som kallas VMAX men hur aktiverar jag då det i min HK?
Om du har VMAX dvs . Koppla ur den bara . Stäng av den . Men har du en sådan funktion på din?
Harman Kardon’s HK 3480 is the world’s first
stereo receiver to offer VMAx®. VMAx is a propri-
etary signal-processing technique that creates
an open, spacious sound field when only two
loudspeakers are available. VMAx circuitry is able
to decode the ambience of a concert hall or
theater from a stereo recording.
Mitt tips ta kontakt med HK direkt. De var snabba. Är det något fel med processorerna så hjälper det inte hur duktig du är med lödkolven.
PeterE skrev:...
Jag kör den i Analogt läge just nu.
...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 40 gäster