Maarten skrev:Svarar interfolierat denna gång nedan för jag ser en skillnad i tolkningar av ffa I-or's värdefulla bidrag. Jag tycker att de har besvarat de mer komplexa frågeställningarna än typ luftpumpningsförmåga och box-simulering mha T-S parametrar, som annars är lätt att fokusera på därför att svaren är enklare. Jag säger inte att min tolkning är den rätta, jag bara vill lyfta konsekvenser av tolkningar, samt också ta med vad jag tycker är en rimlig ambitionsnivå (för min egen del men också andra som liksom jag är amatörer med viss teknisk förståelse).
En väldigt bra och tänkvärd sammanfattning!
Inte för att jag säger emot dig men...
Svårigheten i allt detta är väl att det kan bli för komplicerat och ta för mycket pengar när ambitionsnivån stiger, och sluta med "saker på hyllan" istället för att få ett färdigt resultat...
Resultatet av gårdagsnattens funderingar över distorsion <6,5" vet jag inte var den för mig, men det stod åtminstone klart att det inte är färdig funderat...
"Men som synes gör Troels ett enkelt LR4-filter"
Enkelt och enkelt,,, det finns ju några fallgropar att finna på vägen till Nirvana, och jag har inte koll på alla...
Detta var bara ett par reflektioner från min sida och de är inte för att motsäga dig, bara ett sätt för mig att processa alla tankar och funderingar.
Och vad jag mer fnulade på inatt.
Inringat område är väl uppbrytningar samt kantdiffraktion som konsekvens av den lite mjukare konen, och till följd den högre distorsionen i området?
Vilket Scan-speak element tänkte du på?
Virrigt inlägg. Jag vet. Speglar mitt huvud just nu. I denna fråga.

Irrar vidare/Johan