Moderator: Redaktörer
Baffel skrev:Nop. Vet inte ens vad jag har för några och varifrån jag köpte dem. Men det kommer säkert någon hugga på och ge dig tips och råd om.
Eller kanske du kan ju läsa här:
viewtopic.php?f=9&t=71266
Kontentan . Du behöver nog inte köpa sk high end RCA kabel. Du hör ingen skillnad.
Jo FBK höll ju på med RCA kablar för ett tag sedan! Han kan nog tipsa dig. Fast jag har för mig att det var några han gjorde själv. En bra RCA kabel bör väl ha vettigt don så det suger fast bra mellan hane och hona. Men det kan nog någon annan tipsa om.
Banankontakter har du det då?
Morello skrev:Att kablar i allmänhet skulle ha någon speciell karaktär och inte släppa igenom allt står i skarp kontrast till all vedertagen vetenskap i ämnet. Tvärtom är det så att ytterligt få kablar över huvud taget medför avvikelser som går att detektera.
Morello skrev:Jag kan tycka att det krävs lite mer än" min erfarenhet..." om man söker omkullkasta såväl vedertagen vetenskap i ämnet samt generella fysikaliska lagar. Påståendet är helt i paritet med "enligt min erfarenhet är jorden platt..".
Morello skrev:Att kablar i allmänhet skulle ha någon speciell karaktär och inte släppa igenom allt står i skarp kontrast till all vedertagen vetenskap i ämnet. Tvärtom är det så att ytterligt få kablar över huvud taget medför avvikelser som går att detektera.
Lennart skrev:"Billiga och prisvärda" Jag är nere i prisspannet 100-200.- för ett RCA par med längd runt en meter. Och att köpa från UK nu innebär momstillägg och tullhantering via postnord.
pLudio skrev:De görs i Seattle men man slipper räkna om kabellängderna till fot på UK-sidan. FedEx fixar tullhanteringen så inget krångel där.
Men kör på Thomann.
Enda nackdelen som jag minns är att hankontakterna var lite tighta , dvs svåra att få ur slutsteg m.m
Frisk skrev:Jag har några Blue jeans cables-kablar, känns kvalitativa och är i mitt tycke rimligt prissätta. Har även några från Holographic audio, mer kostsamma, tror de är stråt vassare i teorin, kanske framförallt made in Sweden.
Ted_B skrev:Lennart skrev:"Billiga och prisvärda" Jag är nere i prisspannet 100-200.- för ett RCA par med längd runt en meter. Och att köpa från UK nu innebär momstillägg och tullhantering via postnord.
Kjell&Company har sin Nikabe-kabel, den duger nog utmärkt, eller några av dina egna förslag ovan.
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud ... 5-m-p69632
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 5 gäster