Moderator: Redaktörer
Baffel skrev:Du menar , om jag förstorar och kollar så noga jag kan , avrullnigen som mellan 8 kHZ till 15kHz verkar vara ..tja 0,01% dB, för att sedan från 15kHz till 20 kHz öka till 0,2 dB vid 20 kHz?
pontareee skrev:Topping E30 tycker jag låter bättre än min dac i Denon AVR-X3600H iaf.
Jag hör då ingen dipp i ljudet.
Zappa skrev:Baffel skrev:Du menar , om jag förstorar och kollar så noga jag kan , avrullnigen som mellan 8 kHZ till 15kHz verkar vara ..tja 0,01% dB, för att sedan från 15kHz till 20 kHz öka till 0,2 dB vid 20 kHz?
Baffel,
Det är tydligt att du inte bryr dig om avrullningen i diskanten, vilket såklart är helt ok. Jag hoppas att det tillika är ok att den på olika sätt intresserar mig, åtminstone lite grann.
Baffel skrev:Zappa skrev:Baffel skrev:Du menar , om jag förstorar och kollar så noga jag kan , avrullnigen som mellan 8 kHZ till 15kHz verkar vara ..tja 0,01% dB, för att sedan från 15kHz till 20 kHz öka till 0,2 dB vid 20 kHz?
Baffel,
Det är tydligt att du inte bryr dig om avrullningen i diskanten, vilket såklart är helt ok. Jag hoppas att det tillika är ok att den på olika sätt intresserar mig, åtminstone lite grann.
Obs, inte att sur eller så.Undrade bara mest. Sen får var och en göra som den vill. Det är det fina med hifi.
Zappa skrev:Ytterligare en intressant DAC:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/gustard-x16-balanced-mqa-dac-review.17419/
Förövrigt är jag fortsatt nöjd med Topping Pre90 som ju utgjorde den bästa kompromissen bland de apparater jag kikade på.
Zappa skrev:Apropå DAC:ar, är det någon som har testat Topping D10s? Den mäter bra och ser ut att ha ett adekvat rekonstruktionsfilter.
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/topping-d10s-usb-dac-and-bridge-review.14859/
Johan_Lindroos skrev:Zappa skrev:Apropå DAC:ar, är det någon som har testat Topping D10s? Den mäter bra och ser ut att ha ett adekvat rekonstruktionsfilter.
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/topping-d10s-usb-dac-and-bridge-review.14859/
Icke att förglömma är att jag brukar ofta påpeka att mätningarna som utförs hos Audio Science Review saknar tillräcklig nivåupplösning för att kunna se hur de beter sig i trakten kring 20 kHz.
Zappa skrev:Johan, Topping Pre90 är väl ett intressant objekt för LTS att testa?
Zappa skrev:Ja, Topping D10s mäter överlag snyggt och har en synnerligen linjär frekvensgång.
Johan_Lindroos skrev:Zappa skrev:Johan, Topping Pre90 är väl ett intressant objekt för LTS att testa?
Ja förvisso. Däremot tycker jag att LTS testat för många DAC:ar i flera år nu. Vi är snart klara med nya Före/Efter-lådan inklusive konstlast som är till för att testa förstärkare. Den utrustningen behöver utvärderas först. Det är förstärkartesterna som jag tycker är eftersatta. DAC:ar tycker jag har blivit så pass bra nu (generellt sett) att de blir alltmer ointressanta. Det finns så mycket annat som påverkar ljudet i högre grad.
Är DAC:ar fortsatt eftertraktade att testas i hög grad, eller vad tycker ni LTS-medlemmar att det borde testas mer av?
Johan_Lindroos skrev:Ok!Mer intressant.
Men du frågade även om D10s som väl är en DAC...
Johan_Lindroos skrev:Zappa skrev:Ja, Topping D10s mäter överlag snyggt och har en synnerligen linjär frekvensgång.
Underlig mätning med alltför få mätpunkter av stegad sinus. Sedan är det oklart vilken samplingsfrekvens som är vald. Det torde inte vara 44,1 kHz i alla fall, vilket är den samplingsfrekvens som är den intressanta att utvärdera.
Men ett fint försök i alla fall av den som mätte!
Morello skrev:Det vore ju toppen om LTS ville testa högtalare - med mätreportage givetvis och som inkluderar THD.
Baffel skrev:Johan_Lindroos skrev:Ok!Mer intressant.
Testar ni vintage?!
Denna vore ju himla kul om ni testade :
Phase Linear 700
Från tråden :
viewtopic.php?f=9&t=71542
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], mrk och 25 gäster