Tanken ifrån början var att köra aktivt i alla register, men när jag nu byggt färdigt så känns det bortkastat att diskanten ska få ett eget slutsteg så jag skulle vilja dela diskant och mellanregister passivt för att kunna köra dessa med ett slutsteg.
Midbas och sub får förblir aktivt delade.
Jag började att klura på hur man gör ett passivt filter till detta då jag aldrig konstruerat filter förut.
Knappade in värden i en kalkylator och fick fram följande värden.
Jag tänker att jag kan konstruera filtret som ett två-vägs filter och dela det nedåt med hjälp av mitt aktiva filter för att spara några komponenter.
Ni som kan filterdesign, kommer detta att fungera?
Jag har använt mig av spolar med 0.8 diameter på tråden, när jag fick hem dem kändes det lite klent, men det kanske duger att köra första testen med, hur mycket effekt klarar en sådan spole?
Funderar också på att jag ev. behöver anpassa filtret med motstånd för att kompensera för olika känsligheter i mellan och diskant, hur fungerar det när tex. diskanten har en känslighet på 92db medans mellanregistrena har en känslighet på 100,5 db, hur påverkas elementens känslighet vid tex. parallellkoppling som jag tänkt att ha i denna MTM konstruktion?
Och ja, jag vet att detta är ett "skolboksfilter" och att man måste mäta sig fram för att få ett riktigt resultat och därefter finjustera, men jag tänker att jag måste starta någonstans för att börja kunna göra mätningarna