Jag har inte spelat på min anläggning så mycket på sista tiden. Så jag är inte så uppdaterad vad som gäller för lagring av musikmedia. Jag funderar därför på om att kanske skippa Tidal och ladda hem CD-material istället. T.ex. så råkade jag ut för att en artist saknades på Tidal som jag tipsades om av goat76 viewtopic.php?p=2154161&sid=cb698b32e0f979bd34a387e24d40449e#p2154161 Men musiken finns som i flera andra liknande fall att köpa och ladda ned på nätet.
Så min undran är vad som gäller numera? Har tidigare använt mig av NAS och SSD-disk. NAS’en hade ju hårddiskar och väsnades för mycket där den stod bakom lyssningsplatsen i soffan, och kopplad till routern. Annars fungerade den väl sisådär. SSD-disken kraschade efter ett fall om ca 0,5m. Så inte så bra koncept kanske, eller hade jag bara otur? Använde också en period datorn som uppspelningsenhet, men den var trådbunden till DAC’en, så inte så bra lösning. Använde också ett USB-minne kopplad till min Raspberrypi streamer. Kanske inte så bra om disken blir för stor?
Fråga nr 2. Vad använder jag för lämplig disc-enhet, om jag skulle besluta mig för att överföra några CD, från samlingen. Laptop’en saknar en dylik, och någon blueray-spelare finns inte kvar i hemmet.