FBK skrev:Bill50x skrev:FBK skrev:Allt skriver är ju ren Rappakalja, du kommer inte ihåg modellebetckningen så man kan ju fråga sig om det var rätt subb.... Velodynes sämre låter inte bra utan det är deras bästa som låter just bra. För den heter ju DD10. Och den låter inte som du beskriver. då ja lyssnat på måååånga subbar genom åren och Velodynes bästa modeller spela i egen liga. Och det sista tyder ju på att du pratat i nattmössan, försämrade ljudet när den inte var inkopplad.

Så man kan ju se ditt inlägg som rena Rappakaljan och inte seriöst. Och ovanpå detta så gör du folk en otjänst med att skriva ett sådant här oseriöst inlägg. Jag hoppas att personer inte tar ditt inlägg på allvar, för om så går de miste om en mycket bra produkt.
Man får tolka hcl's inlägg. Att addera en sub är inte lätt och ofta blir resultatet sämre utan. Jag har testat några hembyggen samt Audio-Pro (en tidig modell, minns inte modellen) och det blir bara katastrof. Att det brummar och låter basigt, javisst, men det har inget med musik att göra. Att integrera en subwoofer i en existerande och välljudande anläggning torde tillhöra bland det svåraste man kan ge sig på när det gäller uppgradering.
/ B
Dem jag lyssnat på har varit perfekt integrerade så då har jag väl haft tur då. Men jag gillar inte att man gör många en otjänst med att skriva som hcl gjorde och hånfullt ovanpå det också. Och det behövs inga tolkningar för att se det.
Ojoj

.
Jag tycker inte HCL var hånfull då han ju faktiskt bara beskrev hur han upplevde ljudet från DD10 Velodyne ?
Han skriver att det var en av de sämsta subbasar han någonsin testat och det får han väl skriva ?
Smaken är ju olika och jag antar att för HCL är det viktigast att melodierna i basen spelas på ett bra sätt och att det även är viktigt att subbasen inte försämrar ljudet då den kopplas in i anläggningen. Andra får tycka annorlunda.
Det finns förresten gott om subwoofers som försämrar ljudet vid inkoppling , oavsett hur noggrant de justeras eller placeras. Det innebär väl helt enkelt att de spelar med sämre artikulation än topparna .
Jag har inte själv hört DD10 Velodyne så det kan säkert hända att jag skulle gilla den.
Den kanske är bra ?
Min kompis har troligen hört den men inte köpt den, vilket torde innebära att den inte höll måttet, eller att det fanns bättre kandidater.