Finns det några nackdelar eller för den delen fördelar att montera baselement som bilden.
Är det 45grader som gäller eller något annat mått?
Moderator: Redaktörer
NADifierad skrev:Och i tråden förklaras även lite om varför man väljer att göra såhär, istället:
Antonic skrev:Finns det några nackdelar eller för den delen fördelar att montera baselement som bilden.
NADifierad skrev:Och i tråden förklaras även lite om varför man väljer att göra såhär, istället:
Bill50x skrev:NADifierad skrev:Och i tråden förklaras även lite om varför man väljer att göra såhär, istället:
Läcker konstruktion. Men hur får man detta att samspela med frontarna när man inte så lätt kan flytta på bordet?
/ B
Antonic skrev:Finns det några nackdelar eller för den delen fördelar att montera baselement som bilden.
In the V-Loaded configuration, which was first made available in Procella’s P860 speaker and V6 subwoofer, the drivers are mounted facing each other, angled at about 12 degrees to form a shape like the letter V. In playback, this produces coupling and a high compression loading of the drivers, resulting in lower distortion, improved transient response, and reduced cone excursion at high SPL.
Antonic skrev:Nu ser jag att forumet är igång igen![]()
Underbart.
Min tanke var aldrig en Push-Pull config utan vanligt sluten.
Jag gjort en ritning som ner ser med vinklarna.
Skulle detta störa elementen på något sett?
Blir det någon "hornladdning" som gör att elementen inte funkar bra?
Fiskar lite här i öppet vatten haha
Designen med 6st element rakt upp och ner är ju inte superrolig.
Vill göra något roligare.![]()
Kör JBL allt annat så vore lite kul att göra en kopia utvändigt och få med avfasningarna.
Annars stackade 2 och 2 3 högt som ritningen likt REL Stackade.
.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 14 gäster