Moderator: Redaktörer
I-or skrev:Det kan mycket väl bli så att det slutar med ett par trevliga små förstärkare med BT-uppkoppling och ett gäng trevliga små högtalare av egen konstruktion. Då kommer det åtminstone att låta bra och dessutom kan man göra en unik design.
Almen skrev:Ja, Chromecast (eller motsvarande) ger ju en direkt WiFi-uppkoppling till ett lokalt nät. BT upplever jag som svajigare.
ottovonkopp skrev:Jag tycker att Audio Pro Addon C och T-serie låter väldigt trevligt. C-serien har dessutom snabbknappar så man slipper hiva upp luren bara för att få igång lite radio eller annat.
De har en egen app men den använder jag bara för inställning och uppdateringar.
JonasB skrev:ottovonkopp skrev:Jag tycker att Audio Pro Addon C och T-serie låter väldigt trevligt. C-serien har dessutom snabbknappar så man slipper hiva upp luren bara för att få igång lite radio eller annat.
C-serien har även Spotify Connect inbyggt
ottovonkopp skrev:Jag tycker att Audio Pro Addon C och T-serie låter väldigt trevligt. C-serien har dessutom snabbknappar så man slipper hiva upp luren bara för att få igång lite radio eller annat.
VintageHiFi skrev:ottovonkopp skrev:Jag tycker att Audio Pro Addon C och T-serie låter väldigt trevligt. C-serien har dessutom snabbknappar så man slipper hiva upp luren bara för att få igång lite radio eller annat.
Någon som har erfarenhet av Audio Pro Link 1?
ottovonkopp skrev:VintageHiFi skrev:ottovonkopp skrev:Jag tycker att Audio Pro Addon C och T-serie låter väldigt trevligt. C-serien har dessutom snabbknappar så man slipper hiva upp luren bara för att få igång lite radio eller annat.
Någon som har erfarenhet av Audio Pro Link 1?
Funkar bra men jag skickade tillbaka den då ljudet via den digitala utgången var trist.
Var ett par år sedan så de kanske har fixat det.
VintageHiFi skrev:ottovonkopp skrev:VintageHiFi skrev:Någon som har erfarenhet av Audio Pro Link 1?
Funkar bra men jag skickade tillbaka den då ljudet via den digitala utgången var trist.
Var ett par år sedan så de kanske har fixat det.
Läste lite i manualen är det bara 2,4GHz den stöder?
Vilken säkerhetsnivå på trådlösa stöder den WEP, WPA, WPA2 ?
I-or skrev:Det kan mycket väl bli så att det slutar med ett par trevliga små förstärkare med BT-uppkoppling och ett gäng trevliga små högtalare av egen konstruktion. Då kommer det åtminstone att låta bra och dessutom kan man göra en unik design.
Morello skrev:I-or skrev:Det kan mycket väl bli så att det slutar med ett par trevliga små förstärkare med BT-uppkoppling och ett gäng trevliga små högtalare av egen konstruktion. Då kommer det åtminstone att låta bra och dessutom kan man göra en unik design.
Det låter ju som en god idé - bortsett från blåtandstramset.
Zappa skrev:I-or skrev:Det kan mycket väl bli så att det slutar med ett par trevliga små förstärkare med BT-uppkoppling och ett gäng trevliga små högtalare av egen konstruktion. Då kommer det åtminstone att låta bra och dessutom kan man göra en unik design.
Ja, unik design är kul. Du minns väl min ”portföljhögtalare”?
Harryup skrev:Jag använder lite Sonos för bakgrundsmusik. Har ett par 1:or av senaste modell i köket och har en connect till stereon och en amp till uteplatsen som driver ett par allväders Bose som sitter ute året runt. Och så har jag en Arc center och Sub 3 och ett par Ikea som surrkanaler i TV-rummet i sportstugan.
Tycker inte det är några problem alls med det. Händer ju att någon ropar att nu finns inte systemet uppe och då får man starta om högtalarna nån gång i halvåret. Första generationen låter lite avmätt men funkar utan att störa som bakgrundsmusik och barnbarnsmusik och radio. Generation 2 som har bättre elektronik och lite modernare app låter bättre utan att störa. Skulle säga att det är Spotifyhögtalare och fungerar utmärkt med att synka alla ställen om man vill ha musik överallt samtidigt. Man kan välja musik ifrån Spotify och välja uppspelningsenheter direkt inne i Spotify så man kan börja spela i köket direkt ifrån Spotify utan att använda Sonosappen. Går också att spela direkt till dom ifrån Roon. Folk kan spela sina alster bara dom får lösenordet till WiFin även utan att installera något. Kökshögtalarna går att justera volymen på direkt ovanpå vilket är praktiskt. Går att koppla på Tidal och Qubuz också om man vill det och även spela ifrån egen nas. Prisvärt ≈ tja. Lättanvänt ≈ ja. Låter bra ≈ ja om man tycker att spotify låter bra så funkar det men inget alternativ till en stereo.
/Harry Up
I-or skrev:Morello skrev:I-or skrev:Det kan mycket väl bli så att det slutar med ett par trevliga små förstärkare med BT-uppkoppling och ett gäng trevliga små högtalare av egen konstruktion. Då kommer det åtminstone att låta bra och dessutom kan man göra en unik design.
Det låter ju som en god idé - bortsett från blåtandstramset.
Ja, BT är mer eller mindre skräp i audiosammanhang, men uppskattas av vanliga dödliga. Själv kör jag alltid trådat när jag kan, ryssen ska få kämpa för att avnjuta min musik (även om det är Tjajkovskij, Rimsky-Korsakov eller Khatchaturian).
I-or skrev:Jag har fått klagomål från huschefen som vill ha lättanvända grejor i kök, matrum m.m.
I-or skrev:Mja, hon vill framförallt ha något trådlöst för bakgrundsmusik där hon för tillfället befinner sig. Högtalarna får gärna vara fast placerade och stereo förstås. Det behöver inte nödvändigtvis vara en full flerrumslösning som Sonos m.fl.
Hon har inte haft kontroll över ljudanläggningarna i hemmet sedan hon träffade mig i det förra millenniet och har nog därför mest lyssnat på musik i bilen på väg till och från jobbet när hon inte har lyssnat med mig, förstås.
När det blir för knepigt så används inte grejorna och det är ju tråkigt. Vanliga dödliga är konstiga skapelser.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 38 gäster