Moderator: Redaktörer
Baffel skrev:Men varför kan ingen som är haj på data hjälpa till? Någon som kan DSP. Manualen finns ju på nätet.
Har du kollat systemkrav?
Något i din dator som blockerar ?
Vad hände när du först installerade ?
OBS Typ sådana frågor , eller liknande, från någon som är haj på data . Jag är inte det .
MacBruce skrev:Morello skrev:Fotboll när man kan trimma in systemet och spisa skivor? Jag tror jag svimmar!
+1! Något mer själsdödande än att titta på när "folk" förflyttar bollar, oavsett metod, har jag ännu inte - vid snart 79 års ålder - kunnat finna.
eljulio skrev:I-or skrev:Ja, man måste konfigurera DSP 4x4 enligt konstens alla regler via USB-ansluten dator innan man får ljud ur den. Man måste komma ihåg att dessa mackapärer är oerhört kompententa och kan göra lite allt möjligt med 4 kanaler in och 4 ut för struntsumman 866 spänn. Motsatsen till hifi, alltså.
Aha, det är därför det inte lyser grönt i aktuella kanaler? Lyser inte alls för att vara exakt. Correctomundo?
Då måste jag se till att få igång programmet imorgon. Avinstallera och ominstallera då det är något knas med befintlig installation. Det är ju tur att jag är en rätt envis individ...
ps. 0-0 i halvtid, Milan just nu vidare.
I-or skrev:eljulio skrev:I-or skrev:Ja, man måste konfigurera DSP 4x4 enligt konstens alla regler via USB-ansluten dator innan man får ljud ur den. Man måste komma ihåg att dessa mackapärer är oerhört kompententa och kan göra lite allt möjligt med 4 kanaler in och 4 ut för struntsumman 866 spänn. Motsatsen till hifi, alltså.
Aha, det är därför det inte lyser grönt i aktuella kanaler? Lyser inte alls för att vara exakt. Correctomundo?
Då måste jag se till att få igång programmet imorgon. Avinstallera och ominstallera då det är något knas med befintlig installation. Det är ju tur att jag är en rätt envis individ...
ps. 0-0 i halvtid, Milan just nu vidare.
En fotbollsälskare? Vad trevligt (jag hade faktiskt glömt att det var Europa League ikväll). Vik hädan alla ovärdiga!
DSP 4x4 pratar nog med alla någorlunda moderna Windows-enheter (gissningsvis Win 8 eller senare, men har inte kollat närmare). Var det uppdatering av firmware som gick snett? Detta skulle definitivt förklara saken. Installerade just mjukvaran på min dator för test, tycks fungera utmärkt men har förstås ett ganska fult gränssnitt.
Morello skrev:Idrott och kultur är väl annars i det närmaste att betrakta som varandras diametrala motsats.
eljulio skrev:Och jag hoppas det går igång imorgon eftersom Sammel kommer på lördag för att hjälpa mig att trimma in allt, dessutom med mätgrejer!
sammel skrev:eljulio skrev:Och jag hoppas det går igång imorgon eftersom Sammel kommer på lördag för att hjälpa mig att trimma in allt, dessutom med mätgrejer!
Jag har ju min bärbara med i värsta fall får vi installera mjukvaran på den.
I-or skrev:Jag ignorerar denna förolämpning av den högsta kulturyttringen av dem alla - bollbalett!
För övrigt har forumet en medlem med en son som spelar i allsvenskan. faktiskt.io har allt!
Formuleringen i manualen kan vara den bästa någonsin.
eljulio skrev:sammel skrev:eljulio skrev:Och jag hoppas det går igång imorgon eftersom Sammel kommer på lördag för att hjälpa mig att trimma in allt, dessutom med mätgrejer!
Toppen! Och då sparas inställningarna i DSP:n då alltså. Och så hopps jag att fanskapet är helt också...(DSP:n alltså)
eljulio skrev:I-or skrev:Jag ignorerar denna förolämpning av den högsta kulturyttringen av dem alla - bollbalett!
För övrigt har forumet en medlem med en son som spelar i allsvenskan. faktiskt.io har allt!
Formuleringen i manualen kan vara den bästa någonsin.
Oj, allsvensk spelare här. Nu blir man ju nyfiken.
Ja, formuleringen i manualen är ju helt fantastisk. Skulle kunna vara så att den är skriven av någon här på forumet som har försökt att handleda mig och sen avreagerar sig på annat håll...
sammel skrev:eljulio skrev:sammel skrev:
Toppen! Och då sparas inställningarna i DSP:n då alltså. Och så hopps jag att fanskapet är helt också...(DSP:n alltså)
Det är den säkertDet lär sparas sen är det väl om du vill in o mixtra som du kan behöva had det
installerat. Har varit och hämtat mic och ljudkort så måste jag se till att ha med alla adaptrarna som behövs ,
fast du har ju så många så det räcker och blir över
RogerGustavsson skrev:Hade varit kul att vara med vid denna installation men covid-19 gör det svårt och rätt långt till Kalmar är det för ToR över dagen.
RogerGustavsson skrev:Jag kör med Tablet-PC till miniDSP, en "padda" fast ingen iPad. Vilken miljö ska programmet köras i? iOS, Windows eller Android?
eljulio skrev:RogerGustavsson skrev:Jag kör med Tablet-PC till miniDSP, en "padda" fast ingen iPad. Vilken miljö ska programmet köras i? iOS, Windows eller Android?
Tycker det är svårt att få klarhet om mjukvaran går att använda via Ipad. Scrollar man ned längst ned här så hittar man ju mjukvaran att ladda ned, men jag har mina aningar att den bara fungerar i Windowsmiljö.
https://www.thomann.de/se/the_t.racks_dsp_4x4_mini.htm
Morello skrev:Att apparaten saknar stöd för leksaksdatorer vittnar om att det är en seriös produkt. Grattis!
Morello skrev:Att apparaten saknar stöd för leksaksdatorer vittnar om att det är en seriös produkt. Grattis!
Bill50x skrev:Morello skrev:Att apparaten saknar stöd för leksaksdatorer vittnar om att det är en seriös produkt. Grattis!
Det är klart att du med epitetet "leksaksdator" är nedvärderande mot dessa smartphones. Men var går gränsen för din åsikt? En bärbar Chrome-dator, är det en leksaksdator? Eller en bärbar dator oavsett operativsystem? En "surfplatta" med en Intel-processor, är det en riktig dator (även om den inte har ett fysiskt tanhentbord)?
Jag har en relativt enkel "smartphone" (Samsung Galaxy 8+) men den har då varit mig extremt behjälplig i många sammanhang. Bland annat innehåller den en kamera som var till stor hjälp vid dokumentationen till försäkringsbolaget när en taxichafför backade in i min bil. Samma telefon som jag letar musik i Tidal/Spotify och kan styra till vilken som helst av de tre anläggningar jag har i nätverket.
Jag betalar räkningar, läser Svd varje morgon oavsett var jag befinner mig, beställer läkemedelsrecept (när jag glömt fixa detta innan apoteksbesöket), betalar parkeringar, får anvisningar hur jag tar mig fram till en viss address, spelar Alfapet (Wordfeud) med min kära sambo, tidur när jag kokar ägg på morgonen, räknar steg när jag är ute och promenerar så hjärtdoktorn blir nöjd, kan lyssna på det mesta av "min" musik när jag är på landet, gå runt och mäta kvaliteten på wifi härhemma och jag har alltid en avancerad miniräknare med mig.
På vad sätt är detta en leksak?
/ B
RogerGustavsson skrev:Hade varit kul att vara med vid denna installation men covid-19 gör det svårt och rätt långt till Kalmar är det för ToR över dagen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster