Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:Joe Bonamassa, en akustisk kväll på operan i Wien. Fyller rummet rejält, mycket musik och en skön livestämning, men jag fick känslan av att jag sitter intill eller bakom Joe och har publiken framför mig, inte att jag är placerad framför Joe i publiken. Lustig effekt som inte slagit mig tidigare.
Bill50x skrev:hifikg skrev:Joe Bonamassa, en akustisk kväll på operan i Wien. Fyller rummet rejält, mycket musik och en skön livestämning, men jag fick känslan av att jag sitter intill eller bakom Joe och har publiken framför mig, inte att jag är placerad framför Joe i publiken. Lustig effekt som inte slagit mig tidigare.
Så låter det inte hos mig, inte ens i mina datorhögtalare. Har du provat att positionera om högtalarna, prova olika invinklingar osv? Beroende på hur rummet ser ut kan det tom ge skillnad att flytta båda högtalarna typ några centimeter i sidled, med bibehållet avstånd mellan dem förstås.
/ B
Morello skrev:Rex Stewart & Dickie Wells "Chatter Jazz", RCA 74321 18525-2 - bra sväng!![]()
(Från söndagens jakt)
PekkaJohansson skrev:Spelade en samling med Sailor i går. Faktiskt en stor besvikelse - mestadels halvtafflig pubrock med dålig sång även om det fanns antydan till arrangemang emellanåt. Hade fått för mig att det fanns mer popperfektion att hämta hos bandet. Inser nu att albumet "Dressed for drowning" som jag började med är relativt sent (1980). Ska prova de tre första albumen som jag köpte på cd relativt nyligen.
Med vänlig hälsning
Pekka
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 3 gäster