Hur går det för dig JM?
Hur var det nu med linjehögtalare och TC9FD18-08? Lurar lite på att bygga några framöver . Om det blir nu i vår får jag se men jag är lite nyfiken på konkreta aspekter gällande byggnation med TC9FD18-08.
Funderingar/ frågor:
Konvex konstruktion, om jag minns rätt så ska de helst byggas från golv till tak?
Konvex. Hur mycket ? Vid konvex konstruktion har någon byggt med det ? I vilket material? Hur får man till det konvexa? I mina ögon så är det ett hästjobb att få ihop något vettigt då. Mycket enklare att bara bygga vanliga raka lådor i sektioner , två eller tre och sedan bara stacka dem på varandra men visst finns det någon smidig byggnationslösning , konvex så visst.
Hur ska elementen vara placerade? Så tätt som möjligt misstänker jag?
Hur ska baffeln vara konstruerad? Bredd? Rundade hörn på kanterna baffel misstänker jag. ?
Volym på lådor? Konstruktion, sluten, basreflex, dipol?
Totalt Ohm mäts individuellt för varje element och sedan matchas högtalarna ihop parvis så det passar , i det avseendet.
Till dessa golv tak TC9FD18-08 passar det ihop med linjehögtalare av diskanter som delas högt?
Passar separat basmodul/ basmoduler ( som drivs med separat slutsteg) ihop med linjehögtalare? Vid basmoduler går det att få ihop något vettigt som matchar ?

Linjehögtalare med typ en 20 däromkring TC9FD18-08 i varje låda lär ju få hyfsad känslighet menar jag.Visst det är väl bara att dra på den separata basförstärkaren så det matchar bra ihop.
Edit , såg nu Solhaga har byggt konvext, sid 2 i denna tråd med EAD60, aha aha . Intressant.

Även Goranr med massa diskanter sid 1. Själv har jag en bunte billiga mylardiskanter så...hmm