Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Morgan har rätt. Men jag tror du kommer en bra bit på vägen. Fyll ramarna med glasfiberull, eller helst markisolering (högre densitet). Tyget du använder skall vara lättgenemsläppligt. Finns säkert mycket info i trådarna.
Utvärdera sedan.
Kaffekoppen skrev:Markisolering är som stenull, men tätare. Fråga efter det.
Har inga ideer om tyg eftersom jag inte ordnat rummet så, men det borde finnas många här som kan ge tips.
adzer skrev:några mer tips? jag har redan ganska mycket möbler och en matta på golvet framför högtalarna
är igentligen bara väggarna som e tomma å det är detta jag tänkt fixa nu
molle skrev:En snubbe på hififorum publicerade för ett par år sedan en liten absorbentbygge-beskrivning. Jag vet inte hur pass akustiskt korrekta de är, men de ser rätt trevliga ut i vart fall.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35518
phloam skrev:Jag har hört att böcker i bokhyllor inte är så dumt, akustiskt sett...? (om det nu är sant)
Du kanske kan gå till Myrorna och köpa lådvis med gamla billiga böcker. Se upp för unken lukt kanske
adzer skrev:ska man kompletera med någon basfälla i hörnen vid dämpväggen för att få bot på dom låga frekvenserna 100hz och neråt? tex en svanå Varitune V-4, eller fixar väggen detta?
Nattlorden skrev:adzer skrev:ska man kompletera med någon basfälla i hörnen vid dämpväggen för att få bot på dom låga frekvenserna 100hz och neråt? tex en svanå Varitune V-4, eller fixar väggen detta?
Njae... snarare basgeneratorer.(8 st 12"-are skall jag ha där.)
soundbrigade skrev:Se upp för unkna böcker! Dra inte hem massa Dåsstejävski eller Lee Tållståjj - sånd blir man bara förbannad av. Frank Kaffe blir man förvirrad av ...
adzer skrev:lite ot: alla rekomenderar ju heltäckningsmattor men hur funkar detta med allergier?
Naqref™ skrev:Allergier och heltäckningsmattor har diskuterats i rätt många omgångar.
Här är ett inlägg från mig om det:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... opic&p=270
55#27055
The_Man skrev:......men dammsuger man en textilmatta ofta så är det inga problem, men är man allergiker så har man ju oftast den vanan redan
Användare som besöker denna kategori: Erik_Johansson, juanth, Majestic-12 [Bot] och 68 gäster