Hur ser SVT's 5.1 kontrollyssning ut, eftersom sången är så nertonad i mixen, t.ex vid melodifestivalen?
Kör dom mittre monitorhögtalaren med lite förhöjd nivå för att "lyfta fram" solisten?
Moderator: Redaktörer
mapem skrev:Detta är något jag också lagt märke till, fast jag vet nada om inspelning. Min teori är att det är av omtanke med sångare/sångerska och lyssnare. Eftersom artisterna i denna tävling i allmänhet inte kan sjunga.
mapem skrev:Detta är något jag också lagt märke till, fast jag vet nada om inspelning. Min teori är att det är av omtanke med sångare/sångerska och lyssnare. Eftersom artisterna i denna tävling i allmänhet inte kan sjunga.
mapem skrev: Eftersom artisterna i denna tävling i allmänhet inte kan sjunga.
mapem skrev:Kan man vara säker på att de verkligen sjunger live? Tyckte mig se bristande läppsynk i några fall.
paa skrev:mapem skrev:Kan man vara säker på att de verkligen sjunger live? Tyckte mig se bristande läppsynk i några fall.
Intressant fråga, jag tyckte detsamma om bristande läppsynk i några fall, men samtidigt sjunger artisterna fel ibland, som Bengtzing t.ex, vilket tyder på live trots allt. Kan det vara att körarna sjunger melodin starkare än vissa artister?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 14 gäster