I-or skrev:Hehe, sonen, en gamer av rang, frågar mig alltid om jag är dum i huvudet eftersom jag inte har stängt av uppdateringarna.
Fast det är inte riktigt heller ett alternativ då man förr eller senare ändå tvingas göra en större uppdatering för att önskvärda funktioner ska fortsätta fungera. Då kan det uppstå problem där vissa av uppdateringarna förutsätter att tidigare uppdateringar redan är gjorda, ett typiskt symptom för det är att uppdateringen låser sig eller att man tvingas uppdatera datorn i flera omgångar vilket kan dra ut på tiden rejält. Så att hela tiden hålla datorsystemet updaterat är oftast det enda rätta i längden, men varför "minns" sällan datorsystemet mina förvalda ljudinställningar som exempelvis 5.1-ljud, för vid varje större uppdatering studsar det tillbaka till 2.0-ljud?
Det är just saker som dessa jag helst undviker och därför gärna håller mitt ljudsystem separerat från datorer, då kan man fortsätta njuta av musiken medans man felsöker och uppdaterar datorn. En dedikerad streamer är verkligen den moderna motsvarigheten till CD-spelaren.