Moderator: Redaktörer
Kribban skrev:Roligt att höra att Roku 500 även streamar radio då den är något billigare. Har du någon koll på hur mycket bandbredd den tar?
Kribban skrev:Den ska klara FLAC
Citat:
**Apple Lossless, FLAC och OGG-Vorbis stöds genom tredjeparts SlimServer-mjukvara.
Jag är nog ändå mest intresserad av Squeexeboxen pga av att den klara alla format direkt![]()
Hur mycket bandbredd vet jag inte hur man kontrollerar men det borde ju finnas någon annan här på Faktiskt.se som vet![]()
MVH Kriban
Kribban skrev:Jo men det jag var ute efter är om frugan lyssnar på radio och jag spelar samtidigt. Om det nu är så att dessa mediaspelare tar för mycket bandbredd så drabbar det mitt online spelande![]()
Jag har 24/1 Telia bredband
MVH Kribban
Mich skrev:En sak att uppmärksamma på Roku Soundbridge är att dom införde en sample rate converter i sina produkter. Nu är det några månader sedan jag kollade in deras produkter, och då hade detta precis införts. Dom kan kanske ha ändrat sig, så det kanske inte gäller längre. Kolla deras hemsida och även support forumet.
Det tragiska var (enligt ett inlägg av en Roku ingenjör) att dom inte hade tänkt igenom vad det gav för effekter. HDCD och Dolby Digital går ju inte så bra![]()
För oss audiofiler så är det ju inte så roligt, det går inte att få ut rätt (orörda) ettor och nollor. Detta är ju ett måste för att kunna njuta av musiken så som det är tänkt att låta.
//Michael
adzer skrev:men om man vill välja låter på datorn går inte det?
lite segt att scrolla igenom 10k låtar med en liten display
adzer skrev:är gränssnittet smidigt då? så man lätt kan leta igenom? kan man tex välja att spela upp en hel mapp eller måste man välja filer osv?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster