hifikg skrev:Den fungerar utmärkt vid normal användning, streaming och drönarflyg suger musten ur den, men nu har jag uppgraderat min adapter till en som gör att iPhonen går på ström medan jag streamar. Problem solved
Är jag ute i husvagnen så har jag en påse powerbanks mellan 3000 och 20000 mAh, det brukar räcka för några övernattningar. Skulle det inte göra det kan jag ladda i bilen o ibland baxar jag med mig ett fristående elverk
Kan rapportera att det jag lyssnar på nu låter alldeles utmärkt, streamat genom iPhonen med bitarna framledda till DAC via biltemakabeln
Nu måste jag allvarligt överväga huruvida jag alls ska "äga" fonogram i framtiden eller inte. All världens musik i hög kvalitet för under hundra spänn i månaden. Hur ska hökarna överleva nu?? För bara något år sedan köpte jag 4-5 fullpris CD varje månad i butik. Det händer nästan aldrig numera. Häromsistens köpte jag fyra prisreducerade CD i butik för ett par hundra. Helt i onödan förstås, eftersom jag kan streama dem...
Det enda är väl om du tycker det är kul att äga fysiska CD-skivor. Om du gillar att fysiskt mata in dem i en CD-spelare och trycka på Play. Om du tycker det är kul att fynda fysiska CD-skivor. Om du tycker det är kul när du letat efter någon speciell fysisk CD-skiva och sedan hittar den. Om så inte är fallet är det ju fullständigt meningslöst att köpa fysiska CD-skivor.

Har mer förståelse för de som lirar vinyl. De kan väl knappast göra det gör ljudkvalitén men uj uj vilken känsla med vinyl. Trevligt och mysigt. Ungefär som att ha en veteranbil man finåker med ibland. En annan känsla än nya Svensson-Volvon man annars kör med. Rent prestandamässigt slår givetvis den nya Volvon veteranbilen , men inte på en punkt. Känslan. Den känslan kan räcka långt