I-or skrev:petersteindl skrev:I-or skrev:
Det har jag tyvärr glömt efter drygt 30 år och efter krypande i kattvinden och grävande efter CD:n inser jag att jag nog har givit bort den (alla som hör den vill ha den). Det enda jag minns är att albumet gavs ut av Pioneer (Pioneer Electronic Svenska AB), antagligen som ljudkvalitetsdemonstrator. Vi får vidarebefordra frågan till någon vänlig själ på forumet.
Ett typfall för Ogjort. Han kanske vet.
Mitt minne fungerar oftast ganska bra även om det är proppfullt och därför väl långsamt ibland. På något sätt rotade sig hjärnan omedvetet fram under 30 år av bråte i en bakgrundsprocess. Rune Persson (legendarisk ljudtekniker som huvudsakligen sysslade med jazz och populärmusik i Metronomestudion, men som började frilansa på 80-talet) kröp till slut fram ur cellerna...
Jag har fått ett e-mail från en person som läser på Faktiskt. Han skriver följande:
Det var Enar Skog som skötte det hela i kyrkan och Rune Persson gjorde digitalt efterarbete, se bif bild.
Som producenter står John Erik Eleby och Bo Johansson.
Teknisk producent, Enar Skog.
Digital redigering, Rune Persson.
Så det är väl Enar som ska ha credit för själva ljudet och Rune för mastering. Bilden är en sida ur CD-boken.
Jag tackar för info!
MvH
Peter