Moderator: Redaktörer
goat76 skrev:Mitt fönster är tomt under fliken "Waterfall", hur får jag fram det i REW?
juanth skrev:goat76 skrev:Mitt fönster är tomt under fliken "Waterfall", hur får jag fram det i REW?
Tryck på ”generate”nere i vänstra hörnet där skalorna möts
Nattlorden skrev:Zappa skrev:Här kommer ett vattenfall men jag vill minnas att I-or hade en del invändningar mot att använda sådana.
Toksnyggt ju.... Och den där enda eftersläpande ser ju ut som en perfekt kandidat till PEQ.
Belker skrev:Om du vill medelvärdesbilda svep kan du använda Vectorize, eller vad det heter. Glöm inte att klicka på time align först. Finns i settingsfönstret i All SPL.
goat76 skrev:Belker skrev:Om du vill medelvärdesbilda svep kan du använda Vectorize, eller vad det heter. Glöm inte att klicka på time align först. Finns i settingsfönstret i All SPL.
Tack, det fungerade bra, "Vector average".
Inte toksnyggt.![]()
Det ser lite livat ut där nere i basområdet, måste ta och göra en mätning nån dag för att se hur den "tränade" korrigerade kurvan ser ut i vattenfallet.
Ted_B skrev:Såhär ser det ut när jag mäter, jag är helt novis på REW och mätningar och vet inte ens om jag gjort rätt.
I lyssningsplats, soffan mot väggen, rummet är 3,75x6,70 och högtalarna står på långväggen så jag tycker jag sitter lite för nära.
Tell skrev:goat76 skrev:Belker skrev:Om du vill medelvärdesbilda svep kan du använda Vectorize, eller vad det heter. Glöm inte att klicka på time align först. Finns i settingsfönstret i All SPL.
Tack, det fungerade bra, "Vector average".
Inte toksnyggt.![]()
Det ser lite livat ut där nere i basområdet, måste ta och göra en mätning nån dag för att se hur den "tränade" korrigerade kurvan ser ut i vattenfallet.
Oj där såg 50hz-dippen ännu värre ut, o den vid 90hz ser nästan lika illa ut. EQa upp dom åtminstone 5dB eller tillomed 10 om du vågar o det kommer låta betydligt finare
dewpo skrev:Jag förstår inte varför alla klipper vattenfallsdiagrammen? Jag vill se brusgolvet när jag tittar på ett vattenfallsdiagram!
music4ever skrev:dewpo skrev:Jag förstår inte varför alla klipper vattenfallsdiagrammen? Jag vill se brusgolvet när jag tittar på ett vattenfallsdiagram!
Hur trovärdigt är det brusgolvet med de mickar som används?
JonasB skrev:Har inte läst hela tråden men här kommer kurva från mittenplatsen i vardagsrummet. Tar gärna emot en liten analys
Dippen vid 280Hz blir sådär djup när jag ligger på mattan med datorn
Bill50x skrev:JonasB skrev:Har inte läst hela tråden men här kommer kurva från mittenplatsen i vardagsrummet. Tar gärna emot en liten analys
Dippen vid 280Hz blir sådär djup när jag ligger på mattan med datorn
Är det i mittenplatsen du sitter och lyssnar? Vad tror du dippen strax under 300 Hz kan bero på? I övrigt ser det väldigt snyggt ut, vad spelar du på för grejor?
/ B
genstruktur skrev:Hur ser man vilken medelnivå kurvan har i REW när man mätt?
goat76 skrev:genstruktur skrev:Hur ser man vilken medelnivå kurvan har i REW när man mätt?
Jag kanske har fel, men jag har antagit att det är mätningens medelnivå som står i fältet nedanför fönstret för mätningen?
Knuttebaloa skrev:Min och en del andra kurvor visar på en viss förstärkning i området ca 600-1000 Hz, vad beror det på? Åtgärd?
Knuttebaloa skrev:Här är min, 1/6, innan EQ. Och med infrakortet i cr80s urkopplat, trot eller ej...
juanth skrev:Knuttebaloa skrev:Här är min, 1/6, innan EQ. Och med infrakortet i cr80s urkopplat, trot eller ej...
Står spaken till vänster på CR80s på off så är infran på. (Subsonic filter)
On eller off syftar på filter eller ej alltså. Lätt att ta fel. Jag har gjort det.
Men du kanske stängt av inuti?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst