Favoriten bland "budget-DACar"; SMSL D-6s, 2 520 kronor?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
goat76

Re: Är Topping D50S fortfarande favoriten bland "budget-DACa

Inläggav goat76 » 2021-11-15 11:31

Ted_B skrev:
petersteindl skrev:
juanth skrev:
Troligen inte något som tillkommer. Förmodligen är lagret i Holland eller så.

Vissa Kinesiska säljare (ofta på aliexpress) är dåliga på att påvisa fördelar som just att det inte blir tillkommande tull pga lager i Europa. Det har hänt mig några gånger att jag blivit glatt överraskad både genom att slippa tull och att frakten gått snabbt. (Lager i Europa)
Amazon brukar vara tydliga men helt säker kan man nog inte vara. Det går att hitta priser på kring 1700:- från Kina så troligen tillkommer inget.

Det står följande på Amazon.se hemsida:

Skickas från SHENZHEN AUDIO
Säljs av SHENZHEN AUDIO

Priset inkluderar moms skulle jag tro, vilket i så fall skulle kunna betyda att Amazon är en mellanhand som tullat in varan, men jag vet inte säkert.

Mvh
Peter

Jag tror att det tillkommer tull och moms på den.
Om det står att den skickas av Amazon så är det inga extra avgifter.

Det tillkommer knappast tull och moms när varan säljs genom svenska Amazon.

Användarvisningsbild
pLudio

Inläggav pLudio » 2021-11-15 11:56

Tull- eller importavgifter kan tillkomma för leveranser från länder utanför den Europeiska unionen när försändelsen når ditt land.

Om du gör en beställning till en leveransadress inom Sverige är säljaren ansvarig för tull- eller importavgifter.

https://www.amazon.se/gp/help/customer/ ... C34A0A6FB6

Vänd dig till kundtjänst om det tillkommer.
Caveat auditor. If bass was "faster" it would be "treble."

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2021-11-15 13:53

Jag skickar upp DX3pro+ och E30....

Det blir då test utvärdering av (hoppas jag):
E30
DX3pro+
D50
D90

Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
radelius

Inläggav radelius » 2021-11-15 14:22

Jepp det blir det/S

rajapruk

Inläggav rajapruk » 2021-11-15 17:14

Väntar med spänning på att höra resultatet.
Speciellt intresserad om någon av dem har problem med ”pops” eller andra missljud vid på/av.
(Viktigt vid aktiv drift av dyra element)

Kermit116

Inläggav Kermit116 » 2021-11-15 18:18

avr7000 skrev:Jag skickar upp DX3pro+ och E30....

E30
DX3pro+
D50
D90

Stefan

Nyss talat med Radelius. Även D30Pro kommer med.
" ... probably the best loud-speaker in the world"

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2021-11-15 18:39

rajapruk skrev:Väntar med spänning på att höra resultatet.
Speciellt intresserad om någon av dem har problem med ”pops” eller andra missljud vid på/av.

Om det inte är ett budgetsystem som ska drivas så undrar jag lite försiktigt varför man ens siktar in sig på en budget-DAC, varför snåla in på just den delen av ljudkedjan? :)

När man läser diverse trådar på ASR så indikerar de på en rätt stor felprocent på produkter från Topping, det är således inget jag skulle valt att ha i ett ljudsystem som i övrigt har dyra komponenter och element. Förutom "pops" som bränt sönder hörlurskontakter så är det displayer som slutar fungera och liknande. Ta vilken recension som helst med någon av deras produkter och skriv in sökfrasen "problem" i Google-sökfältet, bläddra sedan sida efter sida så inser man ganska snabbt hur extremt låg kvaliten det handlar om när det kommer till material, komponenter och kvalitetskontroller. Hur mycket är billigt värt?

Party pooper! :D

Användarvisningsbild
dewpo

Inläggav dewpo » 2021-11-15 19:31

:idea: Glöm inte att uppdatera "firmware" i enheterna innan test :!: Ibland kan det vara stor skillnad på hur bra enheter fungerar med de första framstressade mjukvaruversionerna, och de som kommer senare där fel rättats till.
D30Pro verkar till exempel ha fått 4 filter (Brantare?) ytterligare att välja förutom de fem som fanns från början :twisted:

Blir det ett rent lyssningstest ni kommer att göra, eller finns det möjligheter till kompletterande mätningar? Ser hur som helst fram emot att läsa vad ni tycker om enheterna!
Framtiden är här... men har den blivit som vi önskade den?
Läs innan du beaktar Disclaimer-> Viktig information

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2021-11-15 19:43

avr7000 skrev:ASR mäter och lyssnar väl inte på produkten i någon större utsträckning.

Vi lyssnade på t ex denna:

https://tidal.com/browse/track/34853553

Sara Bareilles
Goodbye Yellow Brick Road

Det hörs direkt på de första pianotonerna och sedan direkt när hon börjar sjunga att det finns ett helt annat "rum"/soundstage runt pianot och rösten...

När sedan de lägre oktaverna i pianot kommer in är det skillnad i hur man upplever "kropp/botten" i ljudet till DX3Pro+ fördel.
Vi har spelat denna låt till "leda" hemma hos mig på Larsen 9 och där har det funnits en stor skillnad i "kropp" på detta pianoljud i jämförelse med kompisens OA51 med Purify.
(Vi jobbar på en lösning med att förvandla OA51.Purify till Larsen 9)
Med denna DX3 var skillnaden i kropp märkbart mindre jämfört med Larsen 9.

Stefan

Tack för låttipset. :)

Sittin on the dock of the Bay är fin den med.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

rajapruk

Inläggav rajapruk » 2021-11-15 19:44

goat76 skrev:

Om det inte är ett budgetsystem som ska drivas så undrar jag lite försiktigt varför man ens siktar in sig på en budget-DAC, varför snåla in på just den delen av ljudkedjan? :)

När man läser diverse trådar på ASR så indikerar de på en rätt stor felprocent på produkter från Topping, det är således inget jag skulle valt att ha i ett ljudsystem som i övrigt har dyra komponenter och element. Förutom "pops" som bränt sönder hörlurskontakter så är det displayer som slutar fungera och liknande. Ta vilken recension som helst med någon av deras produkter och skriv in sökfrasen "problem" i Google-sökfältet, bläddra sedan sida efter sida så inser man ganska snabbt hur extremt låg kvaliten det handlar om när det kommer till material, komponenter och kvalitetskontroller. Hur mycket är billigt värt?

Party pooper! :D

För mig som har 4-vägs aktivt 2-kanalssystem så behövs 4st dac-apparater, då blir även budgetdac rätt dyrt :)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2021-11-15 19:49

dewpo skrev::idea: Glöm inte att uppdatera "firmware" i enheterna innan test :!: Ibland kan det vara stor skillnad på hur bra enheter fungerar med de första framstressade mjukvaruversionerna, och de som kommer senare där fel rättats till.
D30Pro verkar till exempel ha fått 4 filter (Brantare?) ytterligare att välja förutom de fem som fanns från början :twisted:

Blir det ett rent lyssningstest ni kommer att göra, eller finns det möjligheter till kompletterande mätningar? Ser hur som helst fram emot att läsa vad ni tycker om enheterna!

Bra förslag.
Det innebär också att någon form av lyssningstest på de olika filterfunktionerna bör ske.
Dessutom kräver varje filter viss beräkningskapacitet och den är oftast intrinsiskt inbyggd och därmed fixerad och begränsad i chipet. Ett brantare filter kräver mer beräkningskapacitet. Finns inte det som behövs i chipet så måste man snåla in beräkningskapacitet på annat i processen.
Då kan det bli så att det man vinner på gungorna förlorar man på karusellen. Slutresultatet kan bli sämre, totalt sett.

En annan sak är att lyssningstesta många apparater vid samma tillfälle är svårt. Då kan man köra utslagsturnering med 2 apparater i stöten. Till slut finns kanske en vinnare. Men vilken som kommer tvåa måste men också köra utslagsturnering på.

Tips! Skriv ner lyssningsupplevelsen kontinuerligt för varje apparat undan för undan. man glömmer lätt vad som var vad.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
radelius

Inläggav radelius » 2021-11-15 20:10

Tack för alla tips, det kommer en återkoppling här när vi välngenomfört studien :D

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2021-11-15 20:43

sprudel skrev:
avr7000 skrev:ASR mäter och lyssnar väl inte på produkten i någon större utsträckning.

Sara Bareilles

Det hörs direkt på de första pianotonerna och sedan direkt när hon börjar sjunga att det finns ett helt annat "rum"/soundstage runt pianot och rösten...

När sedan de lägre oktaverna i pianot kommer in är det skillnad i hur man upplever "kropp/botten" i ljudet till DX3Pro+ fördel.
Vi har spelat denna låt till "leda" hemma hos mig på Larsen 9 och där har det funnits en stor skillnad i "kropp" på detta pianoljud i jämförelse med kompisens OA51 med Purify.

Stefan

Piano måste bara vara det enskilt mest lämpade ljudobjekt man kan använda sig av vid utvärdering av hur bra en anläggning återger en verklighetstrogen klang och naturlighet. När ett välinspelat pianos fullskaliga klang och anslag återges med en naturlig renhet och kraft, ja då kan man i princip ta det för givet att alla andra ljudinslag även de kommer låta rätt. :)

rajapruk

Inläggav rajapruk » 2021-11-15 20:58

Håller med, tycker piano är lite som motsvarigheten till bildsidans hudfärg. Ser hudfärg naturlig ut så är det en bra (inställd) bildvisare. Typ.

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2021-11-15 21:35

Spännande! Om ni lyckas höra skillnad kan ni rapportera i den här jättetråden på ASR https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/serious-question-how-can-dacs-have-a-sound-signature-if-they-measure-as-transparent-are-that-many-confused.9245/
Då blir det liv i luckan!

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2021-11-16 02:31

goat76 skrev:
sprudel skrev:

Sara Bareilles

Stefan

Piano måste bara vara det enskilt mest lämpade ljudobjekt man kan använda sig av vid utvärdering av hur bra en anläggning återger en verklighetstrogen klang och naturlighet. När ett välinspelat pianos fullskaliga klang och anslag återges med en naturlig renhet och kraft, ja då kan man i princip ta det för givet att alla andra ljudinslag även de kommer låta rätt. :)

LJUDOBJEKT = det som hjärnan upplever. Det är en psykologisk entitet.
LJUDKÄLLA = det som alstrar de akustiska ljudvågorna.

LJUDKÄLLA i den fysikaliska akustiska reella världen kan vara musikinstrument eller folk som talar eller sjunger eller djur som låter eller andra mekaniska ekustiska svängningar, bil, båt, tåg, träd som susar i vinden osv.
LJUDKÄLLA inom ljudåtergivning är högtalare, t.ex. högtalare som skall återge piano. Ljudkällorna är till höger och vänster, men ljudobjektet upplevs vara mitt emellan ljudkällorna.

En annan LJUDKÄLLA för ljudåtergivning kan vara hörlurar. Med lurarna kopplade till båda öronen blir stereoaxeln samma axel som den binaurala axeln. LJUDOBJEKTEN hamnar då mitt i huvudet med vanliga inspelningar.

Vad gäller ljudåtergivning av något, så är hörseln i särklass mest känslig för röster som man känner igen och som man hör vardagliges. Enklast att känna igen är en familjemedlem.

Vad gäller musikinstrument, så är flygeln ett instrument som har stort frekvensomfång och där anslaget är markant och kan varieras, därav namnet pianoforte, som antyder att man kan spela både svagt (piano) och starkt (forte).
På engelska kallas flygeln även Grand Piano.

En av svårigheterna med att spela in flygelns ljud i stereo är att instrumentet rent fysiskt sett är ett stort instrument med ganska komplicerad ljudalstring. Man slår an strängar genom en komplicerad mekanisk mekanism, men ljudet alstras från ett membran/soundboard i en stor låda. Strängarnas resonanta energi överföres som mekanoakustiska vågor till ett soundboard via en bridge/bro. Detta membran skall utföras så att den bevarar energin i membranet så att energin inte förs vidare till andra delar i flygelns låda. Detta konststycke åstadkommes genom att varsamt välja vågimpedans i material så att korrekt akustisk impedansavslutning kan bestämma vad som överföres till nästa material och vad som inte skall överföras annat än till luften som akustiska ljudvågor i luft. Så har jag förstått flygelns mekanism för ljudalstring. Ljudet är stort och mycket distinkt på varje ton men icke-distinkt/diffust inom dess fysiska storlek vad gäller lokalisering av respektive ton. En rätt udda kombination. Hårda distinkta anslag på strängar som inte kopplar till luften men som kopplar till ett soundboard som kopplar till luften och resulterar i ljud från detta större membran applicerad i en medelöppen trälåda med en vinklad vägg på ovansidan. Typ. . . ungefär.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
juanth

Inläggav juanth » 2021-11-16 03:08

avr7000 skrev:Jag skickar upp DX3pro+ och E30....

E30
DX3pro+
D50
D90

Stefan

Jag kan nog ordna en D10s också om så önskas.
Mvh Johan

Orthoakustiska öron. Bor i Sörmland och ibland i Sthlm

Styrelseledamot sedan maj 2024 i Stiftelsen Stig Carlsson.

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2021-11-16 07:51

petersteindl skrev:
goat76 skrev:
sprudel skrev:

LJUDOBJEKT = det som hjärnan upplever. Det är en psykologisk entitet.
LJUDKÄLLA = det som alstrar de akustiska ljudvågorna.

LJUDKÄLLA i den fysikaliska akustiska reella världen kan vara musikinstrument eller folk som talar eller sjunger eller djur som låter eller andra mekaniska ekustiska svängningar, bil, båt, tåg, träd som susar i vinden osv.
LJUDKÄLLA inom ljudåtergivning är högtalare, t.ex. högtalare som skall återge piano. Ljudkällorna är till höger och vänster, men ljudobjektet upplevs vara mitt emellan ljudkällorna.

En annan LJUDKÄLLA för ljudåtergivning kan vara hörlurar. Med lurarna kopplade till båda öronen blir stereoaxeln samma axel som den binaurala axeln. LJUDOBJEKTEN hamnar då mitt i huvudet med vanliga inspelningar.

Vad gäller ljudåtergivning av något, så är hörseln i särklass mest känslig för röster som man känner igen och som man hör vardagliges. Enklast att känna igen är en familjemedlem.

Vad gäller musikinstrument, så är flygeln ett instrument som har stort frekvensomfång och där anslaget är markant och kan varieras, därav namnet pianoforte, som antyder att man kan spela både svagt (piano) och starkt (forte).
På engelska kallas flygeln även Grand Piano.

En av svårigheterna med att spela in flygelns ljud i stereo är att instrumentet rent fysiskt sett är ett stort instrument med ganska komplicerad ljudalstring. Man slår an strängar genom en komplicerad mekanisk mekanism, men ljudet alstras från ett membran/soundboard i en stor låda. Strängarnas resonanta energi överföres som mekanoakustiska vågor till ett soundboard via en bridge/bro. Detta membran skall utföras så att den bevarar energin i membranet så att energin inte förs vidare till andra delar i flygelns låda. Detta konststycke åstadkommes genom att varsamt välja vågimpedans i material så att korrekt akustisk impedansavslutning kan bestämma vad som överföres till nästa material och vad som inte skall överföras annat än till luften som akustiska ljudvågor i luft. Så har jag förstått flygelns mekanism för ljudalstring. Ljudet är stort och mycket distinkt på varje ton men icke-distinkt/diffust inom dess fysiska storlek vad gäller lokalisering av respektive ton. En rätt udda kombination. Hårda distinkta anslag på strängar som inte kopplar till luften men som kopplar till ett soundboard som kopplar till luften och resulterar i ljud från detta större membran applicerad i en medelöppen trälåda med en vinklad vägg på ovansidan. Typ. . . ungefär.

MvH
Peter

Om inte ett inspelat piano är ett ljudobjekt på inspelningen, vad vill du isåfall att jag ska kalla det för?

Kermit116

Inläggav Kermit116 » 2021-11-16 11:08

Är det vid av- och påslag av dac-som "popparna" riskerar uppstå?

Kermit116

Inläggav Kermit116 » 2021-11-16 11:23

Belker skrev:Spännande! Om ni lyckas höra skillnad kan ni rapportera i den här jättetråden på ASR https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/serious-question-how-can-dacs-have-a-sound-signature-if-they-measure-as-transparent-are-that-many-confused.9245/
Då blir det liv i luckan!

Börjat läsa den tråden, tänkvärd inledning, orkade inte många inlägg.

Jag skulle mycket gärna bidraga i den på Radelius initiativ tänkta jämförelsen med praktisk admin, sladdflyttar mm så att alla de som vet vad dom lyssnar efter kan ägna sig åt att lyssna. Att då lyssnarna inte ska ha koll på om det är en Topping för 150euro eller en för 900 skulle jag se som mitt främsta bidrag i jämförelsen.

Apropå blindtest så gjorde vi en sån i mitt jaktlag där Absolut ställdes mot lokalt välgjord produkt. Alla var bergsäkra på vilket som var vad i glasen, hälften av gänget hade fel. Åhus-Skogen: 1-1. Alla har synen kvar.

Kermit116

Inläggav Kermit116 » 2021-11-16 11:45

goat76 skrev:
sprudel skrev:

Sara Bareilles

Stefan

Anses BIS ha gjort bra inspelningar? Har i biblioteket Roland Pöntinen spelar Satie från 1986 inspelad i Danderyds gymnasium och med Robert von Bahr själv som tekniker, skulle det albumet kunna gälla för ett "välinspelat piano"?

Vacker musik är det i alla fall. Tycker jag.

rajapruk

Inläggav rajapruk » 2021-11-16 12:04

Kermit116 skrev:

Ja. Eller vid byte av material / samplingsfrekvens.

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2021-11-16 12:06

Här är andra stycken vi nyttjat för att jämföra olika prylar:

https://tidal.com/browse/track/45717888
Djup i ljudbild samt separation mellan olika ljud

Thriller Cory Wong Dirty Loops
https://tidal.com/browse/track/193686705
Textur i bas och om t ex rösten drunknar/maskeras i andra ljud när det blir mycket på en gång...

https://tidal.com/browse/track/1652129
Textur i bas och röstens återgivning

Låtarns låt :) den vi använde på Jönköpingsmässan för att demonstera skillnaden mella OA51.3, OA51.LE2 och OA51.N
https://tidal.com/browse/track/35495501

Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
goat76

Inläggav goat76 » 2021-11-16 12:30

avr7000 skrev:Här är andra stycken vi nyttjat för att jämföra olika prylar:

https://tidal.com/browse/track/45717888
Djup i ljudbild samt separation mellan olika ljud

Thriller Cory Wong Dirty Loops
https://tidal.com/browse/track/193686705
Textur i bas och om t ex rösten drunknar/maskeras i andra ljud när det blir mycket på en gång...

https://tidal.com/browse/track/1652129
Textur i bas och röstens återgivning

Låtarns låt :) den vi använde på Jönköpingsmässan för att demonstera skillnaden mella OA51.3, OA51.LE2 och OA51.N
https://tidal.com/browse/track/35495501

Stefan

Bara ett tips. Det är bra om du skriver vad det är för specifik musik du länkar till, för om någon läser detta om flera år kan dessa länkar vara trasiga och inte leda till något alls ifall Tidal gör förändringar i utbudet.

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2021-11-16 12:32

rajapruk skrev:
Kermit116 skrev:

Ja. Eller vid byte av material / samplingsfrekvens.

Ja, särskilt vad som händer med E30 vid byte av DSD med bas 44,1 och bas 48kHz i DAC direct mode. Den lär vara lite buggig där. Topping vägrar ju aktivt stödja användning av HQPlayer o.dyl omsamplare, men det kan funka ändå om man har tur.

Användarvisningsbild
pLudio

Inläggav pLudio » 2021-11-16 12:50

Kermit116 skrev:Jag skulle mycket gärna bidraga i den på Radelius initiativ tänkta jämförelsen med praktisk admin, sladdflyttar mm så att alla de som vet vad dom lyssnar efter kan ägna sig åt att lyssna. Att då lyssnarna inte ska ha koll på om det är en Topping för 150euro eller en för 900 skulle jag se som mitt främsta bidrag i jämförelsen.

Det är inte en D90SE utan den med AK4499 så den kostade "bara" €700. :-)

Den har ingen MQA heller så de trasiga MQA-filtren kan inte ställa till det. Och skall vi vara petiga så bör vi inte spela upp något från Tidal med extra MQA-brus heller.

Jag tycker nog att vi får bestämma oss för en typ av filter när vi jämför för att göra det hanterbart (linjärt och brant såklart).

Har vi tillgång till ett transparent försteg? Kan vi anta att alla DAC:ar från Topping har samma spänning ut?

Användarvisningsbild
dewpo

Inläggav dewpo » 2021-11-16 14:08

pLudio skrev:
Kermit116 skrev:Jag skulle mycket gärna bidraga i den på Radelius initiativ tänkta jämförelsen med praktisk admin, sladdflyttar mm så att alla de som vet vad dom lyssnar efter kan ägna sig åt att lyssna. Att då lyssnarna inte ska ha koll på om det är en Topping för 150euro eller en för 900 skulle jag se som mitt främsta bidrag i jämförelsen.

Den har ingen MQA heller så de trasiga MQA-filtren kan inte ställa till det. Och skall vi vara petiga så bör vi inte spela upp något från Tidal med extra MQA-brus heller.

Jag tycker nog att vi får bestämma oss för en typ av filter när vi jämför för att göra det hanterbart (linjärt och brant såklart).

Har vi tillgång till ett transparent försteg? Kan vi anta att alla DAC:ar från Topping har samma spänning ut?

Ska ni verkligen begränsa er till faslinjära filter, när det finns de som med bestämdhet hävdar att förringningarna i den typen av filter är hörbara, och att minimumfas filter låter mycket bättre?

Användarvisningsbild
pLudio

Inläggav pLudio » 2021-11-16 14:35

dewpo skrev:Ska ni verkligen begränsa er till faslinjära filter, när det finns de som med bestämdhet hävdar att förringningarna i den typen av filter är hörbara, och att minimumfas filter låter mycket bättre?

Vi kan väl välja ut 2-3 DAC:ar sedan och jämföra filter i den mån vi hinner? Oavsett behöver vi en filterplan för det blir en stor matris av jämförelser annars.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2021-11-16 15:04

dewpo skrev:
pLudio skrev:

Ska ni verkligen begränsa er till faslinjära filter, när det finns de som med bestämdhet hävdar att förringningarna i den typen av filter är hörbara, och att minimumfas filter låter mycket bättre?

Det är väl en annan jämförelse? Om man skall jämföra DAC:ar så är det nog bäst att köra linjärt och brant.

Att man kan höra skillnad på olika typer av filter är inte konstigt, eftersom t.ex. minimumfas ofta släpper igenom hörbara artefakter typ vikningsdistorsion. Det kan man ju gilla eller inte, men det känns onödigt att blanda in det i en ren DAC-jämförelse.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
dewpo

Inläggav dewpo » 2021-11-16 15:16

Här är 100 Hz fyrkantsvåg@48kHz konverterat till 192kHz i ROON :|

LL.jpg
Moderata för och efter ringningar :|
LL.jpg (75.32 KiB) Visad 4035 gånger

Mf.jpg
Inga förringningar här inte :) Men kraftiga efterringningar istället :(
Mf.jpg (78.44 KiB) Visad 4035 gånger

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd