Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Kul!
Hoppas den fungerar bra och gör dig nöjd för lång tid framöver.
Jag har fått en bekräftelse så att den skickas 26/11 så datumet verkar inte ha ändrats, och det är ju goda nyheter
Kraniet skrev:Kan bara hålla med ang Atmos.
Jag kör 5.1.2 där atmoshögtalarna står på en hylla längst upp mot taket och spelar ut(framåt) i rummet. Funkar väldigt bra med tanke på placeringen.
Men det ger en sjukt bra känsla i filmer. Även atmos uppmixning av icke-atmos funkar klockrent och gör allt bättre.
Blev dock extremt besviken på dts:x. Fattar inte vad de tänkte, måste va nån på marknadsavdelningen som tyckte att "det ska låta!". Maken till "ping-pong titta här!" ljud vet jag inte om jag hört förut. Och helt överdriven bas dessutom.
DVD-ai skrev:Jahap .. då blev mitt leverans datum uppskjutet det med nu, så 3e december säger dom, än så länge ...
Segt att det ska vara så svårt för dom att få ut dessa till folk, alla verkar ha haft eller ha problem med att dom aldrig får några.
Och jag kollar beggat marknaden samtidigt och den är ju helt snustorr, inte någon lite mer kompetent Denon AVR i närheten av Stockholm.![]()
Aja, någon dag blir det säkert surround hos mig med, vi får se om det blir i år bara![]()
MorganM skrev:DVD-ai skrev:Jahap .. då blev mitt leverans datum uppskjutet det med nu, så 3e december säger dom, än så länge ...
Segt att det ska vara så svårt för dom att få ut dessa till folk, alla verkar ha haft eller ha problem med att dom aldrig får några.
Och jag kollar beggat marknaden samtidigt och den är ju helt snustorr, inte någon lite mer kompetent Denon AVR i närheten av Stockholm.![]()
Aja, någon dag blir det säkert surround hos mig med, vi får se om det blir i år bara![]()
Finns en 4700 i Linköping på hifitorget.
DVD-ai skrev:Jag skippar att köpa nytt, jag har hittat en begagnad Denon x4100w som jag kommer att köra på istället.
Den har det jag behöver och kostar 1/3 så mycket
Stranne skrev:Bör man ha även höjdkanaler ovanför de bakre surroundkanalerna?
Nattlorden skrev:Stranne skrev:Bör man ha även höjdkanaler ovanför de bakre surroundkanalerna?
Bakre surroundkanaler finns bara i Auro för 13.1 uppsättningen och då har de ingen höjdkanal ovan sig.... utan det är 7.1 + 5 + 1 i de olika lagren.
11.1 har inga bakre surroundkanaler: 5.1 + 5 + 1
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster