Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Intressant baselement. Känsligheten är 76dB/W/m. Inte så jättemycket och jag hade nog hellre tagit ett större element i en sluten låda och EQat det till att prutta ut lite mer kräm i låga register, så att säga. Men det är jag det. Kul att folk hittar på lite orginella lösningar i alla fall.
solhaga skrev:Jq, men här handlar nog det mera om att 3D-skriva kabinett och inte att 3D-skriva delar till element.
3. 3D utskrivna högtalare.
Måtten på din 3D skrivare sätter gränserna för hur stora de kan bli....
AlbertHall skrev:Jag printade mina högtalare och nu har jag dem både på landet och i stan.
mangrove skrev:AlbertHall skrev:Jag printade mina högtalare och nu har jag dem både på landet och i stan.
Vad är det för några då? Egendesignat eller printat "från nätet"?
petersteindl skrev:Jag har låtit 3D-printa ett par ägg i full storlek. Det gick utmärkt. Kostade massor år 2006.
Svenn3SaataN skrev:
Tackar för den länken! Såg att du fyllde med gips, känns som om man inte kommer undan att fylla dem med något för att göra dem "stumma".petersteindl skrev:Jag har låtit 3D-printa ett par ägg i full storlek. Det gick utmärkt. Kostade massor år 2006.
Ingen fyllning i dem, bara plast? Uppkom där inte några konstiga resonanser eller akustiska problem om de bara är printade i plast? Hunnit läsa lite och känns som att många försöker fylla sina printade högtalare med något i väggarna för att få bukt med resonanserna.
solhaga skrev:Jo, det går bra att skriva ut högtalare helt solida. Men det tar väldigt lång tid.
Exempelvis så tar en halv SHOTS-center 20,5h att skriva ut med 15% infill, 54h med 100%.
Att fylla 15%-aren med gips tar 5 minuter.
Jag vald en oblat form på alla SHOTS-högtalare utom just centern.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 31 gäster