Moderator: Redaktörer
Notera att det inte har med MC att göra;
Morello skrev:Varför skulle inte enOC9 fungera på en rega-arm?
Vinylcalle skrev:Morello skrev:Varför skulle inte enOC9 fungera på en rega-arm?
Den funkar, men man bör ha någon justering för VTA. Däremot låter inte AT-OC9 särskilt kul, upplever den som vass och hård i ljudet.
MvH Carl

Morello skrev:Vinylcalle skrev:Morello skrev:Varför skulle inte enOC9 fungera på en rega-arm?
Den funkar, men man bör ha någon justering för VTA. Däremot låter inte AT-OC9 särskilt kul, upplever den som vass och hård i ljudet.
MvH Carl
Jo, men det gäller ju alla pickuper. På min ena spelare kan jag justera VTA steglöst genom att det sitter en mutter på vardera sida om verkplattan.
xeizo skrev:In action![]()
[img]https://4.bp.blogspot.com/-EPiD3HINEWw/V-VPteSKB0I/AAAAAAAAvTQ/lpHcmcg4t140lxOntc3XHUD18shSaJShACLcB/s1600/20160923_174511.jpg/img]
Vinylcalle skrev:xeizo skrev:In action![]()
[img]https://4.bp.blogspot.com/-EPiD3HINEWw/V-VPteSKB0I/AAAAAAAAvTQ/lpHcmcg4t140lxOntc3XHUD18shSaJShACLcB/s1600/20160923_174511.jpg/img]
Vad tycker du? Jag har själv en DL-103 i samlingen (och en DL-103D) som jag under några år hade som min ordinarie pickup. Trivdes bra med den och det är en utmärkt pickup. Trodde inte det skulle kunna bli så mycket bättre, tyvärr får jag meddela att det kunde bli det. Men det kostar en slant till.
MvH Carl
xeizo skrev:Vinylcalle skrev:xeizo skrev:In action![]()
Vad tycker du? Jag har själv en DL-103 i samlingen (och en DL-103D) som jag under några år hade som min ordinarie pickup. Trivdes bra med den och det är en utmärkt pickup. Trodde inte det skulle kunna bli så mycket bättre, tyvärr får jag meddela att det kunde bli det. Men det kostar en slant till.
MvH Carl
Pickupen låter precis som den beskrivits dvs med ett mjukt och musikaliskt ljud med hög dynamik och bra bas och att det är "R" hörs tydligt för det är bra upplösning högt upp i diskanten,
xeizo skrev:Nåja kan inte jämföra direkt så låt oss säga att jag valde R bara för att jag var orolig över anpassningen till min trafo. Den biten fungerar i alla fall klockrent
Laila skrev:xeizo skrev:Nåja kan inte jämföra direkt så låt oss säga att jag valde R bara för att jag var orolig över anpassningen till min trafo. Den biten fungerar i alla fall klockrent
Jo men vad är det som säger att inte din trafo inte skulle kunna funka minst lika bra
eller bättre med en plain-variant ? Har du inte läst, å förstått, sidan ang. SUT:ar som
jag länkade till . . . typ ?
Hursomhaver så tycker jag att det är fint, å vill gratulera till, att du tycker att din "nya"
spelare låter bra.
xeizo skrev:....
edit. Men du förstår väl att jag gick efter den här tråden R "har lägst distorsion"
Laila skrev:xeizo skrev:....
edit. Men du förstår väl att jag gick efter den här tråden R "har lägst distorsion"
Vad jag vet så har inte John Elison mätt på en plain, så att R ""har lägst distorsion"" vet vi
alltså inte . . . typ.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster