Moderator: Redaktörer
I-or skrev:sprudel skrev:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8915544/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14706925/
Vet du vad glioblastom är?![]()
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16419064/
Mycket handvevande här, märker jag. Halmgubbeargumentation är alltid dömt att misslyckas och detta var t.o.m. ett av de svagare försöken.
Hur var det nu med de läkande effekterna av permanenta magnetfält som kan alstras av en permanentmagnet som säljs i ormoljebutiker? Eller har du redan glömt att det var detta det hela handlade om?
Eller som det står i sammanfattningen till en av rapporterna: "It is common knowledge that static magnetic fields (SMF) do not interact with living cells; thus, fewer studies of SMF compared with variable magnetic fields are carried out."
Att man kan erhålla mätbara men mycket små biologiska effekter på cellnivå för svaga statiska fält eller av extrema 7 T (kolla gärna upp vad som krävs för detta) och t.o.m. kan få en groda att levitera med 10-20 T har inte med saken att göra.
Knuttebaloa skrev:Onekligen en hel del intressant för den HA-intresserade att läsa om i den här tråden...
MorganM skrev:music4ever skrev:Fascinerande att folk inte ser liknelsen mellan den som hör skillnad när han testar olika guldsäkringar, elkablar etc, och den som hipp som happ hör skillnad på slutsteg (som mäter väldigt bra), externa delningsfilter, etc.
Du menar att jag hör fel?
Inte lätt att dela med sig av sina intryck här märker jag.Tråkigt.
petersteindl skrev:Om man har 5 st slagrutor varav 4 som man vill sälja för 1 miljon kronor per styck. Är det blocket som gäller eller är det tradera? 1 slagruta säljs billigare . . . typ 185.000 kronor eftersom den endast funkar vid fullmåne.
sprudel skrev:Har ingen aning om elkablars effekt på upplevelsen, aldrig provat. Därför raljerar jag inte heller över de som tycker sig höra skillnad.
music4ever skrev:sprudel skrev:Har ingen aning om elkablars effekt på upplevelsen, aldrig provat. Därför raljerar jag inte heller över de som tycker sig höra skillnad.
Det är ren och skär snake oil. Självklart så kan man säga det utan att testa det själv. En absurd tanke att man måste själv testa för man ska uttala sig. Så ingen utanför de fåtal som varit på månen kan uttala sig om månen yta, svaga gravitation, etc?
RogerGustavsson skrev:Det lär knappast räcka med en Amp Twenty för 3 infra-moduler. Den angivna uteffekten är 175 W i 4 Ohm dynamiskt. Det blir kanske att ha flera Amp Twenty sa att lasten blir rimlig.
RogerGustavsson skrev:Kommer även AMP 23/26 har en liknande uppbyggnad som AMP 20 eller kommer de vara diskret uppbyggda?
HolographicAudio™ skrev:RogerGustavsson skrev:Det lär knappast räcka med en Amp Twenty för 3 infra-moduler. Den angivna uteffekten är 175 W i 4 Ohm dynamiskt. Det blir kanske att ha flera Amp Twenty sa att lasten blir rimlig.
Baserat på given impedans och konceptbeskrivning på kommande produkter (AMP23 och AMP26) så skulle vi vilja rekommendera följande kombinationer:
Profundus P (2-4 st) - AMP20 (ca 30 V, 100W 8 Ohm)
Profundus X (2-4 st) - AMP23 (Ca 40 V, 200W 8 Ohm)
Profundus Y (2-6 st) - AMP26 (Ca 60 V, 400W 8 Ohm)
Knuttebaloa skrev:HolographicAudio™ skrev:RogerGustavsson skrev:Det lär knappast räcka med en Amp Twenty för 3 infra-moduler. Den angivna uteffekten är 175 W i 4 Ohm dynamiskt. Det blir kanske att ha flera Amp Twenty sa att lasten blir rimlig.
Baserat på given impedans och konceptbeskrivning på kommande produkter (AMP23 och AMP26) så skulle vi vilja rekommendera följande kombinationer:
Profundus P (2-4 st) - AMP20 (ca 30 V, 100W 8 Ohm)
Profundus X (2-4 st) - AMP23 (Ca 40 V, 200W 8 Ohm)
Profundus Y (2-6 st) - AMP26 (Ca 60 V, 400W 8 Ohm)
Samma för Infra, alltså AMP26 till t ex Infra Y-6?
sprudel skrev:MorganM skrev:music4ever skrev:Fascinerande att folk inte ser liknelsen mellan den som hör skillnad när han testar olika guldsäkringar, elkablar etc, och den som hipp som happ hör skillnad på slutsteg (som mäter väldigt bra), externa delningsfilter, etc.
Du menar att jag hör fel?
Inte lätt att dela med sig av sina intryck här märker jag.Tråkigt.
Ska vara tyst nu.
Du ska absolut inte vara tyst. De personer (2) som opponerat sig i tråden mot dina intryck äger båda Sybarite Audio![]()
Högtalare och slutsteg är ett känsligt kapitel tydligen.
Jag är fortfarande intresserad av dina lyssningsintryck, och säkert många med mig. Kraven på blindtest kan du bra ducka för. De blindtest som man genomför i sin lilla grotta fyller inte kraven för vetenskaplighet på något sätt.
Du delger hur du tycker det låter med en ny pryl i setupen, dina intryck är just det, dina intryck, och lika värdefulla som något annat. Det är ju du som lyssnar.![]()
Intressant tycker jag att HA upplevs som mer holografiskt än stegen de jämförs med, man har tydligen träffat rätt med valet av namn på produkten.
sprudel skrev:Intressant tycker jag att HA upplevs som mer holografiskt än stegen de jämförs med, man har tydligen träffat rätt med valet av namn på produkten.
sprudel skrev:Har beställt. Provlyssning blir det och är det bra så står Amp 23 på listan.
RogerGustavsson skrev:Det var fan vad ni handlar! Jag kanske kan ta över era Holographic när ni stegar upp?
sprudel skrev:Om du tänker lite till så ser du att du borde tänkt lite till med dina analogier.
När det gäller elektronik och elektricitet har jag trots, eller tack vare, 20 p fysikstudier på HSK, för lite (?) kunskaper för att uttala mig tvärsäkert om sakernas tillstånd, men det bekymret har ju inte du.
music4ever skrev:sprudel skrev:Om du tänker lite till så ser du att du borde tänkt lite till med dina analogier.
När det gäller elektronik och elektricitet har jag trots, eller tack vare, 20 p fysikstudier på HSK, för lite (?) kunskaper för att uttala mig tvärsäkert om sakernas tillstånd, men det bekymret har ju inte du.
Bevisligen så har inte studier hjälpt att kunna sålla dumma snake oil prylar inom hifi och skaffa en ödmjukhet över hur lätt man inbillar sig saker.
sprudel skrev:Varför produceras inte Amp 27 längre?
RogerGustavsson skrev:Jag har ingen förklaring till varför det fungerade men de gubbar som körde kabelvisning hade alltid de där bockade koppartrådarna med sig...
HolographicAudio™ skrev:sprudel skrev:Intressant tycker jag att HA upplevs som mer holografiskt än stegen de jämförs med, man har tydligen träffat rätt med valet av namn på produkten.
Jo, vårt varumärke är valt med omsorg för över 20 år sedan. Med riktigt bra inspelningar och elektronik (samt högtalare och rum) så kan upplevelsen bli tredimensionell och holografisk. Alldeles...alldeles underbar helt enkelt.
MorganM skrev:sprudel skrev:Varför produceras inte Amp 27 längre?
Jag gissar på att det kan bero på att Sanken transistorerna 1295/3264 slutades tillverkas?
HolographicAudio™ skrev:MorganM skrev:Såg nu att dom slutats tillverkas.
Men hur bygger Rotel sina 1590 steg idag?
Använder dom andra transistorer?
Eller har dom köpt in jätte lager av 1295/3264?
Skulle vara intressant om någon kunde kolla sitt 1590 steg av senaste serie.
Misstänkte att det var på gång, vilken himla tur att man köpte på sig 1000 st av de båda Sanken-transistorerna 1295/3264.
FBK skrev:Nu vet jag inte hur kraftiga de tänkt att vara, men ett slutsteg på 2x 200 Watt finns det säker sug efter.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster