Holographic Audio amp twenty

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

MacBruce

Re: Holographic Audio amp twenty

Inläggav MacBruce » 2021-12-29 18:19

"Mother never believes in anything she doesn't like." Härifrån: https://forum.vof.se/viewtopic.php?f=19&t=8858&start=15

För att återgå till ämnet: resultaten av "öppna" tester av vadförslag det vara månde, innehåller ju alltid en god portion av vad testaren föredrar, "confirmation bias", etc. Att därifrån utnämna någonting som "bäst", kan man förstås ifrågasätta. Det var huvudsakligen min "ingång" i den här tråden.

P.S. (några hann "slinka imillan" pga ett telefonsamtal (förbannade leksaksdatorer!))

Är helt med I-ors inlägg.
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2021-12-29 18:59

Om man har 5 st slagrutor varav 4 som man vill sälja för 1 miljon kronor per styck. Är det blocket som gäller eller är det tradera? 1 slagruta säljs billigare . . . typ 185.000 kronor eftersom den endast funkar vid fullmåne.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2021-12-29 19:29

I-or skrev:
sprudel skrev:https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8915544/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/14706925/

Vet du vad glioblastom är? :roll:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16419064/

Mycket handvevande här, märker jag. Halmgubbeargumentation är alltid dömt att misslyckas och detta var t.o.m. ett av de svagare försöken.

Hur var det nu med de läkande effekterna av permanenta magnetfält som kan alstras av en permanentmagnet som säljs i ormoljebutiker? Eller har du redan glömt att det var detta det hela handlade om?

Eller som det står i sammanfattningen till en av rapporterna: "It is common knowledge that static magnetic fields (SMF) do not interact with living cells; thus, fewer studies of SMF compared with variable magnetic fields are carried out."

Att man kan erhålla mätbara men mycket små biologiska effekter på cellnivå för svaga statiska fält eller av extrema 7 T (kolla gärna upp vad som krävs för detta) och t.o.m. kan få en groda att levitera med 10-20 T har inte med saken att göra.

Huvudet på spiken med ”common knowledge”, vilket visade sig inte vara det, igen!
Min utsaga var att smf har påverkan på biologiska system, vilket jag visat. Punkt!
Jag släpper detta nu, känner att det inte för någonstans
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Knuttebaloa

Inläggav Knuttebaloa » 2021-12-29 19:52

Onekligen en hel del intressant för den HA-intresserade att läsa om i den här tråden...
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2021-12-29 20:01

Knuttebaloa skrev:Onekligen en hel del intressant för den HA-intresserade att läsa om i den här tråden...

Kanske mod kan rensa lite?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2021-12-29 21:57

MorganM skrev:
music4ever skrev:Fascinerande att folk inte ser liknelsen mellan den som hör skillnad när han testar olika guldsäkringar, elkablar etc, och den som hipp som happ hör skillnad på slutsteg (som mäter väldigt bra), externa delningsfilter, etc.

Du menar att jag hör fel?
Inte lätt att dela med sig av sina intryck här märker jag.Tråkigt.

Man gör bäst att inte göra det, då det är alldeles för få som uppskattar det. :wink:
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audioföl & apparat runkare som älskar haj-end och riktigt feta kablar.

MacBruce

Inläggav MacBruce » 2021-12-29 22:30

petersteindl skrev:Om man har 5 st slagrutor varav 4 som man vill sälja för 1 miljon kronor per styck. Är det blocket som gäller eller är det tradera? 1 slagruta säljs billigare . . . typ 185.000 kronor eftersom den endast funkar vid fullmåne.

En slagruta som funkar i alla lägen – även i närvaro av skeptiker – är nog i det närmaste ovärderlig, skulle jag tro. ;-)
Antropomorfiera mera!
Det är skönt att kunna tekniken. — TfA.
Medlem av ABC-klubben, http://www.abc.se

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2021-12-30 01:42

sprudel skrev:Har ingen aning om elkablars effekt på upplevelsen, aldrig provat. Därför raljerar jag inte heller över de som tycker sig höra skillnad.

Det är ren och skär snake oil. Självklart så kan man säga det utan att testa det själv. En absurd tanke att man måste själv testa för man ska uttala sig. Så ingen utanför de fåtal som varit på månen kan uttala sig om månen yta, svaga gravitation, etc? :lol:

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2021-12-30 09:06

music4ever skrev:
sprudel skrev:Har ingen aning om elkablars effekt på upplevelsen, aldrig provat. Därför raljerar jag inte heller över de som tycker sig höra skillnad.

Det är ren och skär snake oil. Självklart så kan man säga det utan att testa det själv. En absurd tanke att man måste själv testa för man ska uttala sig. Så ingen utanför de fåtal som varit på månen kan uttala sig om månen yta, svaga gravitation, etc? :lol:

Om du tänker lite till så ser du att du borde tänkt lite till med dina analogier. :)
När det gäller elektronik och elektricitet har jag trots, eller tack vare, 20 p fysikstudier på HSK, för lite (?) kunskaper för att uttala mig tvärsäkert om sakernas tillstånd, men det bekymret har ju inte du.

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2021-12-30 10:26

RogerGustavsson skrev:Det lär knappast räcka med en Amp Twenty för 3 infra-moduler. Den angivna uteffekten är 175 W i 4 Ohm dynamiskt. Det blir kanske att ha flera Amp Twenty sa att lasten blir rimlig.

Baserat på given impedans och konceptbeskrivning på kommande produkter (AMP23 och AMP26) så skulle vi vilja rekommendera följande kombinationer:
Profundus P (2-4 st) - AMP20 (ca 30 V, 100W 8 Ohm)
Profundus X (2-4 st) - AMP23 (Ca 40 V, 200W 8 Ohm)
Profundus Y (2-6 st) - AMP26 (Ca 60 V, 400W 8 Ohm)
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.
http://www.holographicaudio.com
Pre Two>ULC>AMP Twentythree>Ino Audio Pi120s

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2021-12-30 11:22

Kommer även AMP 23/26 har en liknande uppbyggnad som AMP 20 eller kommer de vara diskret uppbyggda?

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2021-12-30 11:53

RogerGustavsson skrev:Kommer även AMP 23/26 har en liknande uppbyggnad som AMP 20 eller kommer de vara diskret uppbyggda?

AMP23 kommer att ha en en liknande uppbyggnad som AMP20, men AMP26 blir diskret.
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.

Användarvisningsbild
Knuttebaloa

Inläggav Knuttebaloa » 2021-12-30 13:46

HolographicAudio™ skrev:
RogerGustavsson skrev:Det lär knappast räcka med en Amp Twenty för 3 infra-moduler. Den angivna uteffekten är 175 W i 4 Ohm dynamiskt. Det blir kanske att ha flera Amp Twenty sa att lasten blir rimlig.

Baserat på given impedans och konceptbeskrivning på kommande produkter (AMP23 och AMP26) så skulle vi vilja rekommendera följande kombinationer:

Samma för Infra, alltså AMP26 till t ex Infra Y-6?
Ino pi60es / bs60 / infraX-6 / Ino a2 / Ino a3 / Nad 208

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2021-12-30 16:14

Knuttebaloa skrev:
HolographicAudio™ skrev:

Samma för Infra, alltså AMP26 till t ex Infra Y-6?

Jepp

MorganM

Inläggav MorganM » 2021-12-30 17:33

sprudel skrev:
MorganM skrev:
music4ever skrev:Fascinerande att folk inte ser liknelsen mellan den som hör skillnad när han testar olika guldsäkringar, elkablar etc, och den som hipp som happ hör skillnad på slutsteg (som mäter väldigt bra), externa delningsfilter, etc.

Du menar att jag hör fel?
Inte lätt att dela med sig av sina intryck här märker jag.Tråkigt.
Ska vara tyst nu.

Du ska absolut inte vara tyst. De personer (2) som opponerat sig i tråden mot dina intryck äger båda Sybarite Audio :)
Högtalare och slutsteg är ett känsligt kapitel tydligen.
Jag är fortfarande intresserad av dina lyssningsintryck, och säkert många med mig. Kraven på blindtest kan du bra ducka för. De blindtest som man genomför i sin lilla grotta fyller inte kraven för vetenskaplighet på något sätt.
Du delger hur du tycker det låter med en ny pryl i setupen, dina intryck är just det, dina intryck, och lika värdefulla som något annat. Det är ju du som lyssnar. :)
Intressant tycker jag att HA upplevs som mer holografiskt än stegen de jämförs med, man har tydligen träffat rätt med valet av namn på produkten. :)

Ja!Stegen är dom mest holografiska ljudmässigt jag haft.
Och jag står fast vid mina intryck!
Dom som inte tror mig får väl prova istället för att kritisera.
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2021-12-30 19:53

Har beställt. Provlyssning blir det och är det bra så står Amp 23 på listan.

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2021-12-30 20:22

sprudel skrev:Intressant tycker jag att HA upplevs som mer holografiskt än stegen de jämförs med, man har tydligen träffat rätt med valet av namn på produkten. :)

Jo, vårt varumärke är valt med omsorg för över 20 år sedan. Med riktigt bra inspelningar och elektronik (samt högtalare och rum) så kan upplevelsen bli tredimensionell och holografisk. Alldeles...alldeles underbar helt enkelt.

MorganM

Inläggav MorganM » 2021-12-30 20:35

sprudel skrev:Har beställt. Provlyssning blir det och är det bra så står Amp 23 på listan.

Samma här :D
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2021-12-30 20:38

Det var fan vad ni handlar! Jag kanske kan ta över era Holographic när ni stegar upp?

MorganM

Inläggav MorganM » 2021-12-30 21:10

RogerGustavsson skrev:Det var fan vad ni handlar! Jag kanske kan ta över era Holographic när ni stegar upp?

Jag byter nog upp i bion istället.Från Rotel 1585/1582 8) :lol:

Användarvisningsbild
eljulio

Inläggav eljulio » 2021-12-30 21:42

Nu har jag med tillstånd från HA lagt upp mätningarna på mitt försteg och slutsteg i min medlemstråd. :)

Användarvisningsbild
music4ever

Inläggav music4ever » 2021-12-30 23:58

sprudel skrev:Om du tänker lite till så ser du att du borde tänkt lite till med dina analogier. :)
När det gäller elektronik och elektricitet har jag trots, eller tack vare, 20 p fysikstudier på HSK, för lite (?) kunskaper för att uttala mig tvärsäkert om sakernas tillstånd, men det bekymret har ju inte du.

Bevisligen så har inte studier hjälpt att kunna sålla dumma snake oil prylar inom hifi och skaffa en ödmjukhet över hur lätt man inbillar sig saker.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2021-12-31 09:37

music4ever skrev:
sprudel skrev:Om du tänker lite till så ser du att du borde tänkt lite till med dina analogier. :)

Bevisligen så har inte studier hjälpt att kunna sålla dumma snake oil prylar inom hifi och skaffa en ödmjukhet över hur lätt man inbillar sig saker.

Vi lägger ner detta föreslår jag. Vi kan väl vara överens om att vi ser lite olika på vissa subjekt.

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2022-01-02 17:07

Varför produceras inte Amp 27 längre?

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

MorganM

Inläggav MorganM » 2022-01-02 17:28

sprudel skrev:Varför produceras inte Amp 27 längre?

Jag gissar på att det kan bero på att Sanken transistorerna 1295/3264 slutades tillverkas?

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2022-01-02 20:21

RogerGustavsson skrev:Jag har ingen förklaring till varför det fungerade men de gubbar som körde kabelvisning hade alltid de där bockade koppartrådarna med sig...

Aha, det kan vara förklaringen till att man, trots kabelvisning och målade märken på asfalten, grävde av både telefon o kabel-TV kablarna här nyss :)
Nästa gång får de använda pålitligare metoder.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2022-01-02 20:26

HolographicAudio™ skrev:
sprudel skrev:Intressant tycker jag att HA upplevs som mer holografiskt än stegen de jämförs med, man har tydligen träffat rätt med valet av namn på produkten. :)

Jo, vårt varumärke är valt med omsorg för över 20 år sedan. Med riktigt bra inspelningar och elektronik (samt högtalare och rum) så kan upplevelsen bli tredimensionell och holografisk. Alldeles...alldeles underbar helt enkelt.

Blir nästan sugen på att kombinera det holografiska med det ortoakustiska, det kan aldrig bli fel!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2022-01-02 20:35

MorganM skrev:
sprudel skrev:Varför produceras inte Amp 27 längre?

Jag gissar på att det kan bero på att Sanken transistorerna 1295/3264 slutades tillverkas?

Har för mig att HA har köpt upp nått tusental av dessa så att det är nog inte problemet. AMP27 skulle ju komma (enligt företaget egen utsaga från 2016) i en ny version som skulle heta AMP28 (även AMP34 ”påannonserades”).

HolographicAudio™ skrev:
MorganM skrev:Såg nu att dom slutats tillverkas.
Men hur bygger Rotel sina 1590 steg idag?
Använder dom andra transistorer?
Eller har dom köpt in jätte lager av 1295/3264?

Skulle vara intressant om någon kunde kolla sitt 1590 steg av senaste serie.

Misstänkte att det var på gång, vilken himla tur att man köpte på sig 1000 st av de båda Sanken-transistorerna 1295/3264. 8)
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2022-01-02 21:42

Nu vet jag inte hur kraftiga de tänkt att vara, men ett slutsteg på 2x 200 Watt finns det säker sug efter.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audioföl & apparat runkare som älskar haj-end och riktigt feta kablar.

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2022-01-03 08:59

FBK skrev:Nu vet jag inte hur kraftiga de tänkt att vara, men ett slutsteg på 2x 200 Watt finns det säker sug efter.

Vi jobbar just nu med AMP23 (2x200W) och tanken är att det så småning om även blir ett kraftigare stereosteg (liknande AMP27) som kommer att heta AMP26.
AMP26 kommer att bestyckas med Sanken transistorerna 1295/3264.

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd