Moderator: Redaktörer
Är det samma sak som en s.k smoother?
Sätter man den precis innan strömmen skickas till ljuddelen? eller vad menas med sent i nätdelen?
ekeponken skrev:Jag blir faktiskt lite sur. Det är ju närmast falsk marknadsföring att säga att de är guldpläterade när det i själva verket bara är minussignal-kontakten som är pläterad. Det är ju inte ens minus signalen som är viktigast! det borde om något vara tvärtom!
RogerGustavsson skrev:Nja, både + och - är lika viktiga! Båda krävs för att det ska bli någon signalöverföring överhuvudtaget.
RogerGustavsson skrev:ekeponken skrev:Jag blir faktiskt lite sur. Det är ju närmast falsk marknadsföring att säga att de är guldpläterade när det i själva verket bara är minussignal-kontakten som är pläterad. Det är ju inte ens minus signalen som är viktigast! det borde om något vara tvärtom!
Nja, både + och - är lika viktiga! Båda krävs för att det ska bli någon signalöverföring överhuvudtaget.
ekeponken skrev:Jo, det klart, men jag har fått för mig att det är mittstiftet som liksom är signalbärare till förstärkare. När man gör en kabel så har jag fått för mig att det är plusledaren man vill skydda från yttre störningar och att detta inte är lika viktigt med minusledaren.
Det är nog dags för mig att börja läsa kursen "elektronik 1a" snart...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 102 gäster