FBK skrev:dewpo skrev:Senaste generationen av Monitor audio högtalarna verkar mäta fint

Men hur är kvalitén? Är det högtalare som kommer spela och mäta lika bra i många år? Eller är det dagsländor?

Jag har inte hört något någon gång att det är bristande kvalite på deras högtalare, märkligt inlägg.
Inte jag heller

Men tyvärr så är min erfarenhet av andra saker, att väldigt mycket av det som säljs håller en väldigt kortfristigkvalité!
Jag tycker således att det är konstigt att prata om hur bra saker är som nya utan att en frågeställningen om hur länge det varar kommer på tal
För mig så ar en
"fin"-högtalare det samma som en kvalitativ-högtalare och kvalité är mer än bara prestanda som ny!
En kvalitativprodukt är enligt mig högpresterande, tålig, beständig och estetiskt tilltalande!
Så du går allts i godo för Monitor Audio?
Och garanterar att deras produkter inte degenererar med tiden?
Att upphängningar är åldersbeständiga? Att det inte finns kondensatorer som ändrar värde med tiden?
Att laminaten har god UV beständighet så de inte bleks? Att fötter tål en knuff av dammsugaren?
Att omkantning inte är något man behöver tänka på på många år?
Att dom är välförpackade så att man får hem dem hela?
Att högtalarterminaler håller många anslutningar av och till av kablar vara sig det handlar om spadar eller bananer?
Det är i så fall bra! Hur många års erfarenhet har du av dessa högtalare?