Det måste vara tusentals (tiotusentals?) världen över som är övertygade om helande kristallers effekt, hur de skyddar mot trötthet, sjukdomar, tar bort smärtor och cancer.
De är ju hur många som helst som kan intyga att de inte blev förkylda lika ofta sen de började ha en kristall hängande runt halsen. Jag tror inte ett dugg på dessa saker för det.
Vissa kallar det arrogans och att man inte har ett tillräckligt "öppet" sinne. Jag kallar det sunt förnuft för min del. Men det gör ju iofs alla andra också om sina åsikter.
Shakti, svindyra kablar, gröna pennor som man ritar på CD-skivorna med m.m., lägger jag i samma kategori som helande kristaller.
Jag är inte ute efter att förstöra en positiv upplevelse för någon, eller insinuera att andra är dumma och lättlurade. Men jag tycker jag har rätten att motverka att det sprids till fler, även om det tyvärr innebär att några blir trampade på tårna eller tar illa upp. Ödmjuk bör man alltid vara, men det är med viss fasa jag ser en del av tendenserna inom hifi, ärligt talat.
Trevlig lyssning önskar jag dock alla!