Är det någon här som använder DAT-spelare, normalt?
Erfarenheter?
Moderator: Redaktörer
n3mmr skrev:Är det någon här som använder DAT-spelare, normalt?
Erfarenheter?
Svante skrev:Vi har gjort en hel del binaurala inspelningar på jobbet med DAT. Egentligen skulle jag vilja ha en apparat som lagrar och kan föra över det till datorn i ett nafs, utan att behöva spela bandet. Finns det? Måste kunna lagra 2 timmar okomprimerat.
ptr skrev:Svante skrev:Vi har gjort en hel del binaurala inspelningar på jobbet med DAT. Egentligen skulle jag vilja ha en apparat som lagrar och kan föra över det till datorn i ett nafs, utan att behöva spela bandet. Finns det? Måste kunna lagra 2 timmar okomprimerat.
Du får beskriva vad det är för slags maskin ni behöver..
Hur mobil behöver den vara?
Hur tyst?
Vad behöver ni för ingångar?
Jag antar att tex en Nagra V skulle funka, men den är kanske inte ekonomiskt försvarbar?
Annnars kanske en Sounds Devices 722 DAR skulle kunna vara nått? - Funbkar som en DAT, fast är en HD recorder.. Med firewire för filtransfer till datorn!
Budgetmodellen kan ju vara att skaffa ett bra firewireljudkort och en lös powerbook, tex ett RME Fireface 400 - Det har bättre ljudkvalitet än en motsvarande DAT!
Det finns ett gäng apparater till, med detta är var jag kommer på ur minnet...
/ptr
Svante skrev:Kul ändå att det finns proffsgrejor som är nästan mobila...
ptr skrev:Svante skrev:Kul ändå att det finns proffsgrejor som är nästan mobila...
Mobilt alltså, jag antar att denna lösning är förstor och komplicerade oxå?
Core Sound PDAudio® System..
BACH skrev:Vad sägs om den här, den klarar 24bit/96kHz sampling (inte så förvånande kanske med tanke på namnet) i WAV-format.
Den väger dessutom inte mer än 147,4g med Compact Flash-kort i.
PEKKA skrev:Och nu har jag hittat SPDIF-utgången på den också
Jag har också en DAT-100 liggande i mina gömmor.
Vilka stift i specialuttaget används för SPDIF ?
PEKKA
Svante skrev:Vi har gjort en hel del binaurala inspelningar på jobbet med DAT. Egentligen skulle jag vilja ha en apparat som lagrar och kan föra över det till datorn i ett nafs, utan att behöva spela bandet. Finns det? Måste kunna lagra 2 timmar okomprimerat.
Användare som besöker denna kategori: Mats och 20 gäster