hifikg skrev:FBK skrev:hifikg skrev:För min del räcker det med att mina 52:or killar mina musiknerver och om någon har något som levererar lika bra är jag den första att gratulera (även om jag kanske inte gör det offentligt

)
Trodde att du skulle våg berömma dem lite offentligt för att göra lite reklam för de jobb som "folk lagt ner helt gratis för att få OA50 att låta bra" , OM de nu lät bra enligt dig. Jadå då blir det ingen resa, utan de får stanna i Stockholm.

Jag har egentligen inte behov att åka omkring med dem, utan jag tycker folket som lägger ner tid helt gratis för att bygga nya modeller som ger glädje ute i stugorna kunde få lite beröm.... De tar inte ens betalt för det jobb som de lägger ner

som "stiftelsen gör" och det tycker jag är storartat.

Men vi lägger ner den här diskussion då den inte leder någonstans då vi är i olika världar som jag ser det.
Jag har inte hört OA50 på år o dar, var det mig du menade från början? En sådan inbjudan har jag missat!
Eller jo, att du vill hälsa på har jag noterat, men inte att det var en "match"

Ja det var det, men mina kommer ju inte vara original (de låter ju inte så bra) utan ett verk av Jesus som en del kallar dem i Trollhättan

som Stig där uppe kanske är upprörd över ? Eller ? Och har du missat det så läser du inte dina PM.
Det var egentligen två olika resor då jag skulle ha hälsat på nu, men bensinpriserna stoppar mig. Och min kompis Micke (Carlsson ägare) ville ju också höra ljudet hos dig. Jag har lovordat det till en del som jag vet att du skulle släppa in i källaren. Men de besöker ju inte dig och går miste om en upplevelse som är bättre än diverse mässor...
Och resa med OA50.SB ? kommer inte att ske förrän nästa år då filter kittet inte är klart ännu på ett tag misstänker....

Sedan ska filtret granskas av mina "två experter" så får vi se vad det landar, för jag har sagt att jag ska ha Sveriges bästa OA50. Så hur filter utvecklas står skrivet i tjärnorna, det kanske blir en egen låda

Och intern kablagets måste ju ses över, mycket viktigt...

Blev avråd häromdagen att använda Jorma

Med tiden ska de vara Sveriges snyggaste också, men det är långt till dess för de kommer bli lika dyrt som hela projektet med nya element och filter. Som du förstår så har jag en stark tro på dessa dissade OA50 som "alla" dissat genom alla år,

nu kommer det ske en förändring på det

Och helt plötsligt så kommer de bli en efterfrågan på dem och inte bara OA52 och OA51. Sedan att de inte når upp till OA52.2 och N och OA51N är jag medveten om, men de kommer ligga strax under och många kommer tycka att de låter bra och det blir ju lite billigare med att fixa till ett par OA50 med SB elemnet. = det kommer finnas en marknad för dem också.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.
Audioföl & apparat runkare som älskar haj-end och riktigt feta kablar.