Moderator: Redaktörer
paa skrev:Är det inte fyrpoliga DIN kontakter mellan 33 och 303?
Petar111 skrev:Tack Morello!
Kabeln som går mellan 33 och 303 köpte jag färdig via Amazon. Med 303-an fick jag en din/RCA kabel som fungerar bra och som jag kopplar upp mot andra försteg (HA Pre-25 och Icon HDA). Önskar att jag hade kunskap om lödning men...
RogerGustavsson skrev:Vad innebär 16 V ut i fallet Quad 33? Det är ju inga slutsteg som behöver 16 V in.
Glebster skrev:Har du tv-antenn kopplad till systemet brukar en galvanisk avskiljare avhjälpa brum.
Petar111 skrev:RogerGustavsson skrev:Vad innebär 16 V ut i fallet Quad 33? Det är ju inga slutsteg som behöver 16 V in.
Ja, Dada electronics från Holland har detta som en av deras uppgraderingar. Nätdelen byts ut mot en som alstrar 16v istället för ursprungliga 12v som ska, enligt dem, ge mer "headroom". Jag har aldrig fått tillfälle att lyssna på originalet men, bortsätt brummande, 33 låter väldigt bra.
Petar111 skrev:Glebster skrev:Har du tv-antenn kopplad till systemet brukar en galvanisk avskiljare avhjälpa brum.
Tack för ditt svar. Nej, inte i närheten av lysningsplatsen.
peterh skrev:Petar111 skrev:Glebster skrev:Har du tv-antenn kopplad till systemet brukar en galvanisk avskiljare avhjälpa brum.
Tack för ditt svar. Nej, inte i närheten av lysningsplatsen.
Nej men är tv apparaten hoplkopplad på något sätt ( ljud video eller annat ) ? Problemen men brum kommer
ibland av att jordarna kopplas samman och tv-antenner är ibland jordade på annat ställe.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 31 gäster