Moderator: Redaktörer
944_Driver skrev:Underskatta inte nyttan av en liten dsp för filter och dämpning av rumsproblem i basen.
// Magnus
nijo skrev:Letar efter ungefär detsamma, hade också gärna köpt begagnat men inte hittat något lämpligt. Det bästa jag hittat såhär långt är Monacor SAM-300D som går att hitta ny från ca 1800 kr.
Output LINE OUT (RCA jacks) to route the input signal e. g. to another amplifier
nijo skrev:Hittade ett test på tyska: https://www.hifitest.de/test/subwoofer- ... -300d-7236
Det verkar som att högpass-signalen är ofiltrerad. Distorsionsmätningen gör mig kanske lite fundersam. Kraft verkar det finnas iallafall.
RogerGustavsson skrev:Vi har ju inte alla öron och anläggningar som David!
Martin skrev:944_Driver skrev:Underskatta inte nyttan av en liten dsp för filter och dämpning av rumsproblem i basen.
// Magnus
Jag borde veta detta, men hur många graders fasdelay vid 100Hz gör en DSP i signalvägen?
Kör ju >80Hz analogt.
Calleberg skrev:Mja, jag anar ugglor i mossen och tänker avvakta ett LTS test innan jag gör slag i saken...
juanth skrev:Calleberg skrev:Mja, jag anar ugglor i mossen och tänker avvakta ett LTS test innan jag gör slag i saken...
Är det ett sådant på gång?
I-or skrev:RogerGustavsson skrev:Vi har ju inte alla öron och anläggningar som David!
Öppna test är speciellt för elektronik fullständigt meningslösa och av noll och intet värde eftersom felkällorna är alldeles för många.