Moderator: Redaktörer
944_Driver skrev:Underskatta inte nyttan av en liten dsp för filter och dämpning av rumsproblem i basen.
// Magnus
nijo skrev:Letar efter ungefär detsamma, hade också gärna köpt begagnat men inte hittat något lämpligt. Det bästa jag hittat såhär långt är Monacor SAM-300D som går att hitta ny från ca 1800 kr.
Output LINE OUT (RCA jacks) to route the input signal e. g. to another amplifier
nijo skrev:Hittade ett test på tyska: https://www.hifitest.de/test/subwoofer- ... -300d-7236
Det verkar som att högpass-signalen är ofiltrerad. Distorsionsmätningen gör mig kanske lite fundersam. Kraft verkar det finnas iallafall.
RogerGustavsson skrev:Vi har ju inte alla öron och anläggningar som David!
Martin skrev:944_Driver skrev:Underskatta inte nyttan av en liten dsp för filter och dämpning av rumsproblem i basen.
// Magnus
Jag borde veta detta, men hur många graders fasdelay vid 100Hz gör en DSP i signalvägen?
Kör ju >80Hz analogt.
Calleberg skrev:Mja, jag anar ugglor i mossen och tänker avvakta ett LTS test innan jag gör slag i saken...
juanth skrev:Calleberg skrev:Mja, jag anar ugglor i mossen och tänker avvakta ett LTS test innan jag gör slag i saken...
Är det ett sådant på gång?
I-or skrev:RogerGustavsson skrev:Vi har ju inte alla öron och anläggningar som David!
Öppna test är speciellt för elektronik fullständigt meningslösa och av noll och intet värde eftersom felkällorna är alldeles för många.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster