Moderator: Redaktörer
bassman skrev:Lyfter på hatten Erik. Vilka härliga anekdoter..
ErikAndersson skrev:Ytterst tveksamt om jag vill skriva något mer på detta forum. Sist blev jag förolämpad på det värsta sätt!
detta trots att jag endast framlade fakta! "HiFi" mässor besöker jag mycket sparsamt i nuförtiden. Jag
anser det vara mycket ljud men lite musik. De som tillverkar förstärkare och högtalare kör ofta sin sina
egna race med mer eller mindre statiska värderingar. Det är ofta en konst att få grejorna att
passa ihop, ibland sitter det bara där, men ibland blir resultatet mindre bra. En som var duktig
var Peter Bremen (Steindl) han hade rätta fingertoppskänslan för denna konst. I dag tycker jag
det är helt bortkastad tid att besöka ljud mässor, då går jag mycket hellre på konsert!
peterh skrev:Foruminlägg och deltagare är ibland väldigt oförskämda, detta görs ibland av människor som annars
är artiga och sociala men det är något med anonyma forum som ibland får oss att tappa
all empati.
Kom igen Erik, kommentera mer, bygg mer och framför allt delge oss dina erfarenheter !
ErikAndersson skrev:Kanske inte lätt att veta, jag har trots allt varit med några årtionden
Bill50x skrev:peterh skrev:Foruminlägg och deltagare är ibland väldigt oförskämda, detta görs ibland av människor som annars är artiga och sociala men det är något med anonyma forum som ibland får oss att tappa all empati.ErikAndersson skrev:Ytterst tveksamt om jag vill skriva något mer på detta forum. Sist blev jag förolämpad på det värsta sätt!
detta trots att jag endast framlade fakta!
Ja, det är ett intressant fenomen. Personer som IRL är hur trevliga och artiga som helst skriver oförskämdheter på forum. Det verkar inte alls handla om anonymitet, snarare oförstånd att skrift inte förmedlar samma sak som ett samtal.
ErikAndersson skrev:Ytterst tveksamt om jag vill skriva något mer på detta forum. Sist blev jag förolämpad på det värsta sätt!
detta trots att jag endast framlade fakta! "HiFi" mässor besöker jag mycket sparsamt i nuförtiden. Jag
anser det vara mycket ljud men lite musik. De som tillverkar förstärkare och högtalare kör ofta sin sina
egna race med mer eller mindre statiska värderingar. Det är ofta en konst att få grejorna att
passa ihop, ibland sitter det bara där, men ibland blir resultatet mindre bra. En som var duktig
var Peter Bremen (Steindl) han hade rätta fingertoppskänslan för denna konst. I dag tycker jag
det är helt bortkastad tid att besöka ljud mässor, då går jag mycket hellre på konsert!
hifikg skrev:ErikAndersson skrev:Ytterst tveksamt om jag vill skriva något mer på detta forum. Sist blev jag förolämpad på det värsta sätt!
Tråkigt att höra, men det behöver inte betyda så mycket, många kommentarer bottnar inte i någon djupare kunskap.
Almen skrev:Bill50x skrev:Ja, det är ett intressant fenomen. Personer som IRL är hur trevliga och artiga som helst skriver oförskämdheter på forum. Det verkar inte alls handla om anonymitet, snarare oförstånd att skrift inte förmedlar samma sak som ett samtal.
Spinn inte loss för mycket på detta nu.
Almen skrev:hifikg skrev:ErikAndersson skrev:Ytterst tveksamt om jag vill skriva något mer på detta forum. Sist blev jag förolämpad på det värsta sätt!
Tråkigt att höra, men det behöver inte betyda så mycket, många kommentarer bottnar inte i någon djupare kunskap.
Ja, eller så är det tvärtom. Som sagt, det finns väl ingen anledning att driva detta vidare i onödan, eller?
Användare som besöker denna kategori: Imperial-Blomman och 9 gäster