först vill jag bara säga att om jag hade fel ber jag om ursäkt, men det är klart jag skall besvara dina frågor!
IngOehman skrev:1. Vad är det som får dig att uppfatta att reeltoreel ruttnade på mitt inlägg?
Han skrev specifikt att han inte ville att man skulle skriva i tråden om man inte tänkte delta. Det framgick tydligt i texten. Inget i din text fick mig att tro att du ansåg att det var ett relevant test, utan snarare tidsslöseri då det enda det kunde visa var att man kunde spara en krona eller två på en billigare kabel.
Han har ytterliggare tydliggjort att han såg detta som den största anledningen till att han backade. Du höll med honom med en reservation som var att "om man hoppar in och inte har läst hela tråden" så skulle det kunna vara en ursäkt (det håller inte jag med om iof, jag anser att man skall kontrollera åtminstone vad en trådskapare önskar innan man skriver i en tråd, men det är en annan sak). Nu var ditt inlägg den tredje responsen och dessutom ytterst negativ till testet som jag såg det, så du kunde ju gärna inte missat andemeningen. När du skriver "Tycker nog att det är värt rätt mycket att slippa fundera på sådana här meta-problem. Det finns ju massor av andra saker som är värda att lägga lite vikt vid, om man bryr sig om återgivningskvaliteten på riktigt" så kan det inte tolkas på annat sätt än att du verkligen inte är intresserad av att delta.
Jag menar inte att han ruttnade på just
hur du skrev, utan på att hans andemening med topicen genast gick förlorad iom dessa inlägg. Han ville inte hamna i en debatt om huruvida man kan höra skillnader eller ej, ej heller om testets relevans eller om det är mödan värt i ekonomiska termer. Nu såg han att det redan i de inledande responserna hamnade just där. Och han lackade ur.
Kanske lite för enkelt, kanske för att han förväntade sig just det här. Kanske borde vi alla, fundera på hur våra reaktioner kan tas emot när vi skriver, särskillt när vi kan vår historia.
IngOehman skrev:2. Självklart är vi cool kaffekopp!

Du är ju en verkligt hygglo snubbe. Tillåme när du säger att man varit dum så gör du ju det bara för att vara snäll - du så att säga sågar mitt inlägg av rättfärdighetsskäl. Helt ok alltså (även om du gör det på grund av en misstolkning).
Bra att du ser det så. Du är ju en av de hyggloaste personer jag mött. Du har ett sätt att se på medmänniskor som jag tycker väldigt mycket om. Tror att du liksom jag, omedvetet trampar folk på tårna ibland. Vi kan nog båda vara bufflar... Gillar dig!
IngOehman skrev:Jag tror du läste mitt inlägg på ett sätt som ingen annan gjorde det. Och ÄVEN om du menar att det jag skrev var en sågning (vilket det inte var, bara ett försök att utreda några frågor) så måste det väl vara ok att såga när man gör det genom att framlägga argument? Sådana går det ju alltid att invända emot, såsom jag gör mot din sågning av mitt inlägg.
mm, är inte fullständigt övertygad om att jag var den ende som tolkade det så. Men om det var så är ingen gladare än jag. I det här fallet har jag gärna fel! Tycker att det är skitbra att ni snackat och är överrens iallafall. Hur som helst så vet jag inte om R-T-R ruttnade på ditt eller någon annans inlägg, mer att han ruttnade på att reaktionerna på hans idé var allt annat än hur man skulle lägga upp det och eventuella synpunkter. Det saknades helt. och det var nog det han ruttnade på. Som jag tokade det. Och det var så jag skrev det.
Kram!