goat76 skrev:Ogjort skrev:På vilka sätt skulle det här vara en dålig lösning?
Webbspelare.jpg
Du tycker alltså att det är rimligt att streamingtjänsterna ska tillhandahålla ett dubbelt så stort musikbibliotek, bara för den 1% lilla skara användare som nyper sig fast vid användandet av uppspelning via den web-baserade spelaren ska få tillgång till en skitdålig lösning för att kringå problemet med gapless.
Du förstår väl att även folk med önskan att gapless ska fungera även kan tänkas vilja ta om deras favoritstycke någonstans i mitten av ett album. Då ska alltså denna person inte kunna trycka tillbaka till början av just detta stycke, utan istället tvingas spola tillbaka likt ett gammalt kasettband för att återgå till den tidpunkt på albumet där musikstycket börjar, för om personen annars bara startar om spåret så börjar albumet spelas från start.
Tycker du verkligen din epiga lösning är rimlig, tycker du verkligen streamingtjänsterna ska satsa på något sådant när det redan finns dedikerade lösningar som fungerar ypperligt för gapless återgivning (lösningar vilka majoriteten redan använder).
Det blir inte ett dubbelt så stort bibliotek eftersom sammanhängande hellabum är en marginell del av utbudet.
Det rör huvudsakligen den klassiska katalogen.
Jag förstår att du tycker det är bättre att inte kunna spela gapless alls, eftersom någon kanske
inte vill lyssna på ett helt album.
Jag kan omöjligt förstå den invändningen.
Och jag väntar fortfarande på svaret på frågan om vad som skulle vara dåligt med möjligheten att lyssna gapless, även för användare som inte har den senaste tekniken?Sen vill jag veta vad du grundar "majoriteten använder" på för uppgifter?
När vi drog igång PrimeSounds gjorde vi en så noggrann undersökning som möjligt hur datorkraft, nät och apparater fördelas globalt.
För att kunna anpassa verktygen därefter.
Inte ens i ett superdatorkunskapsland som Indien har "gemene man" tillgång till senaste datorn, senaste systemprogrammet. Senaste mobiltelefonen. Snarare tvärtom!
I stora delar av världen hankar man sig fram med hjälp av tejp och tuggummi, kan man säga.
Sverige är närmast extremt otypiskt när det gäller digitala tjänster och manicker.
Redan i sydeuropa talar folk fortfarande hellre med varandra än stirrar med gamnacke ner i mobilen.
Skrämmande javisst, men sant.
Jag tycker att det är självklart att man utgår från minsta gemensamma nämnare om man konstruerar en globalt tänkt produkt, eller tjänst.
Sen kan man lägga till lager av glassighet, valbart för dem som inte nödgas till epa-lösningar.
Det finns liksom ingen motsättning i det.
Men vi lär inte komma någon vart i det här.
Du tycker inte det är bra att så många som möjligt ska kunna lyssna gapless.
Jag tycker det vore en stor fördel.
Vi tycker olika, helt enkelt.
--- Ogjort producerar ljud av allehanda slag - oftast radioprogram --- ogjort.com ---