Det må vara så som ni skriver med tapp-antalet, hörbarheten av antalsökningar, et cetera.
Jag hör likafullt en påtaglig - och för mitt vidkommade, på den musik jag lyssnar på - väsentlig skillnad i realismökande riktning.
Förutsatt att det inte är inbillning, så måste det därför bero på något utanför mig som mottagare.
Vad detta något är - spelar i praktiken ingen roll, då resultatet är det det är. Jag är nyttjare - inte konstruktör.
Om det framöver - av någon - kommer att avslöjas att det är banansaft som Chord; Linn; Steindl; dCS med förmodligen flera (urdålig koll på marknaden...) hällt ner i lådorna, så är det väl det då.
Fast det hade i så fall varit smakfullt om de berättat det då, istället för att låtsas som att det hörbara beror på något osant.
Huruvida banansaft är smakfullt får väl bemötas enligt Carl Bilds standardsvar, när han inte vet:
"Det återstår att se..."
Själv ser jag att det är vederbörande på bilden. Ehuru inte särskilt verklighetslikt. Förknådat mycket mer olikt än likt - ur ett strikt fysikaliskt perspektiv.
Men tydligen adderar jag som mottagare, det som behövs, för att det skall rendera i en association, ledandes i rätt riktning.
Trvlg tsdg!
Eller:
ei ia!
Vilken av ovanstående "förkortningar" är lättast att uttolka?
Hur blir det om man istället
uttalar de två varianterna?
Jo, då blir det lättare att förstå vokal-varianten. Inte direkt lätt, men lättare.

- Carl_Bildt_under_den_politiska_Almedalsveckan_2016.jpg (475.42 KiB) Visad 1687 gånger
Till slut vet bara de insiktslösa hur precis allt hänger ihop.
De insiktsfulla har sedan länge förstått att de inte förstår allt.